<span itemprop="name">پرسشنامه گرایش های حسابداری مدیریت</span>

گرایش های حسابداری مدیریت: استفاده مدیریت از اطلاعات حسابداری برای پیشبرد اهداف شرکت و اتخاذ تصمیمات صحیح و کارآمد در راستای پیشرفت شرکت در بازارهای رقابتی است(کاشانی پور و همکاران، 1397). سیستم حسابداری سنتی به دلیل عدم توانایی در تعریف صحیح شاخص ها و مقیاس ها بیش از این قادر به ایجاد تصویری جامع از عملکرد سازمانی برای شرکت های حال حاضر نیست، بنابراین مطالعه در زمینه حسابداری مدیریت در سیستم حسابداری نوین آغاز شد و ایده ها جهت هر چه کاربردی تر شدن این سیستم پیشرفت یافت. تاثیر این مسیر در حسابداری هزینه و سیستم حسابداری مدیریت به عنوان دو عنصر اصلی سیستم حسابداری جهت فراهم آوردن اطلاعات برای کمک به مدیریت در اجرای صحیح عملیات اصلی از قبیل برنامه ریزی، کنترل، اجرا، برآورد و تصمیم گیری بیشترین بود(آلپوبومو همکاران،2018).

بدین ترتیب رویکرد استراتژیک در حسابداری هزینه و حسابداری مدیریت شرکت های تجاری بازتاب وسیعی پیدا کرد و شرکت ها به استفاده از تکنیک هایی نظیر هزینه یابی فعالیت محور، زنجیره ارزش، الگوبرداری، کارت امتیازی متوازن و غیره تمایل پیدا کردند(اوبو و اجی بولد، 2017). و تمرکز خود را بر توسعه گرایشات حسابداری مدیریت کرده اند، این گرایش ها توانایی تغییر در سازمان را دارد و یک سیستم  اطلاعاتی رسمی درون سازمان قلمداد می شود که یک ابزار را به عنوان ابزار مدیریت تضمین می کند و ترکیبی از برنامه ریزی چند بعدی و زیر سیستم کنترل است و اطلاعات لازم برای اتخاذ تصمیم را برای مدیر فراهم می کند(افندی و ادجی، 2016).

مشخصات

پرسشنامه گرایش های حسابداری مدیریت: پرسشنامه گرایش حسابداری مدیریت توسط مجلسی (1400) طراحی و اعتباریابی شده است، پرسشنامه شامل 12 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد بهبود کنترل، بهبود ارزیابی، بهبود منافع، بهبود مدیریت بهاء را مورد سنجش قرار می دهد، پرسشنامه توسط مجلسی (1400) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 12گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0