<span itemprop="name">پرسشنامه چند محوری بالينی ميلون سه</span>

چند محوری بالينی: شخصیت، تاحدودی منحصر به فرد انسان در تطابق با محیط است که با شیوه ی سایر انسان ها تا حدودی متفاوت است. خزانه رفتاری هر فرد او را از دیگران متفاوت کرده و شیوه ای مقابله وی را در برخورد با دیگران تعیین می کند. با این تعریف اختلال شخصیت یک بیماری نیست (شریفی، 1386) از این رو میلون بجای واژه اختلال از اصطلاح “الگوهای بالینی شخصیت” استفاده می کند و هم چنین ذکر می کند که ویژگی عمده ی افراد در اختلال شخصیت شیوه مقابله نا کافی آنهاست. مطالبق با راهنمای آماری و تشخیصی اختلال روانی اختلالات شخصيت الگويي پايدار از رفتار و تجربه دروني است كه با انتظارات فرهنگي، به ميزان قابل توجهي مغايرت دارد، فراگير و نافذ است، و در دوران نوجواني يا اوايل بزرگسالي آغاز مي شود، در طي زمان پايدار است و به پريشاني يا اختلال منجر مي شود (انجمن روانپزشکی امریکا، 1391).

بدین ترتیب شخصیت الگوی بسیار پیچیده و عمیقی است ویژگی های روان شناختی است که خود را در تمامی جنبه های عملکرد فرد آشنا می سازد. این ویژگی های فراگیر بوده و ماتریس پیچیده ای از پیش آمادگی های زیستی و یادگیری ها، الگوهای احساس، ادراک، تفکر و شیوه های مقابله فرد را تشکیل می دهند (شریفی، 1386).

مشخصات

پرسشنامه چند محوری بالينی: پرسشنامه چند محوری بالينی ميلون سه توسط ميلون (1987) تهيه شده است، اين پرسشنامه داراي 175 سئوال است كه به صورت بلي و خير پاسخ داده مي شود. اين پرسشنامه براي افراد 18 سال و بالاتر طراحي شده است. پرسشنامه چند محوری بالينی ميلون به منظور سنجش 10 اختلال شخصيت كه در سه خوشه (A,B,C) قرار دارند بكار مي رود. این پرسشنامه توسط شکاری (1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  15صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 175گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0