<span itemprop="name">پرسشنامه ویژگی های شرکت های صادراتی</span>

ویژگی های شرکت های صادراتی: صادرات عبارت است از عمل خارج کردن کالا از قلمرو گمرکی کشور. در مورد تعریف قدیمی صادرات می توان گفت:صرفا فروش محصولات در بازارهای خارج از کشور.حال آنکه در مورد تعریف امروزی صادرات می توان گفت :اختصاص و تلاش برای فروش مستمر قسمت معینی از محصول یا تولیدات با صفات، ویژگی ها وقیمت مورد انتظار مشتریان بالقوه در بازارهای خارج از کشور یعنی حتی صادرات را می توان مکانیزمی برای تحقق شعار مشتری یابی بین المللی دانست و آن مجموعه ای است از تلاش هایی که برای حفظ مشتریان فعلی،فراخوانی مشتریان گذشته، جلب وفلدلری آنها و همچنین جذب مشتریان جدید انجام شود.یعنی مشتری جدید می تواند حتی خلق مشتری جدید باشد و نه الزاما جذب مشتریان رقیب(ناظری، 1392).

از دیدگاه سرا و همکارن (2012) شرکتهایی که وارد حوزه ی صادرات می شوند دارای ویژگی هایی هستند که عوامل گوناگونی بر آن تاثیر می گذارد. مثل اندازه شرکت، مزیتهای رقابتی محصولات و تکنولوژی مورد استفاده. اندازه شرکت یکی از مهمترین مباحث در زمینه صادرات است. از دیدگاه این محققان هرچه اندازه شرکت بزرگتر باشد، تعداد کارکنان آن بیشتر و حجم فروش آن نیز افزایش می یابد. از سوی دیگر محصولاتی که شرکتها ارائه می کنند نیز باید دارای مزایا و ویژگی های خاصی باشد که قابلیت با محصولات مشابه در بازارهای جهانی را داشته باشد. همچنین نوع تکنولوژی مورد استفاده نیز می تواندبر آن تاثیر گذار باشد. هرچه تکنولوژی مورد استفاده بهتر و جدیدتر باشد، محصولات تولید شده نیز دارای مزیت خاصی می شوند که نوعی مزیت رقابتی برای شرکت محسوب می گردد(سرا و همکاران،2012).

مشخصات

پرسشنامه ویژگی های شرکت های صادراتی: پرسشنامه ویژگی های شرکت های صادراتی توسط سرا و همکاران (2012) طراحی و اعتباریابی شده است، پرسشنامه شامل 9 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد اندازه شرکت، مزیت رقابتی محصول و استفاده از تکنولوژی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط ناظری (1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 9گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0