<span itemprop="name">پرسشنامه هوش هیجانی لی و همکاران</span>

هوش هيجانی: فرايندي ادراكي بوده و افرادي كه هوش هيجاني بالايي دارند، به داشتن حالت عاطفي بالا، خلاقيت و پيش گامي در امور گرايش دارند و بنابراين رفتارهاي كارآفرينانه را آسان مي‌كنند.يك هوش غير شناختي است كه از نظر تاريخي، ريشه در مفهوم هوش اجتماعی دارد و نخستين بار ثرانديك (1920) آن را مطرح كرد. به عقيدة ثرانديك، هوش هيجانی توانايي مهم مديريت انسانها براي عمل به شيوه‌اي خردمندانه در روابط انساني است. هوش هیجانی، ظرفيت يا توانايي سازماندهی احساسات و عواطف خود و ديگران، براي برانگيختن، و کنترل مؤثر احساسات خود و استفاده از آن ها در روابط با ديگران است(گلمن، ۱۳۸۲ ).

  • خوداگاهی: توانایی افراد در شناخت احساسات خود و تاثیر این احساسات بر دیگران است. شایستگی‌ها و مهارت‌های هیجانی که زیربنای این بُعد هستند شامل خودارزیابی و اعتماد به نفس میباشد.
  • دیگرآگاهی: نوعی مهارت مردمی محسوب می‌شود. افراد داراي توانایی اینچنین با ملاحظه و فکر، احساسات کارکنان را همراه با سایر عوامل در تصمیم گیري­ها درنظر می­ گیرند.
  • استفاده از احساسات: نيروي محركه و سائق ضروري براي كسب موفقيت و نيل به اهداف و نيز مواجهه با چالش‌ها و ناكامي‌ها .
  • مدیریت عواطف: تعادل هيجاني را خودمدیریتی می نامند. گاهي از خودمدیریتی به معناي كنترل احساسات، عواطف و تكانش­ ها ياد مي­كنند. خودمدیریتی يك قابليت زيربنايي است كه در كنترل رفتارهاي هيجاني نقش مهمي دارد(حدادی، 1394).

مشخصات

پرسشنامه هوش هیجانی: پرسشنامه هوش هیجانی توسط لی و همکاران (2014) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 16 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد خودآگاهی، دیگرآگاهی، استفاده از احساسات و مدیریت عواطف را مورد سنجش قرار می دهد. این پرسشنامه توسط حدادی (1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 16گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0