<span itemprop="name">پرسشنامه موانع اجرای استراتژی</span>

موانع اجرای استراتژی

  • فقدان (نبود) اعتماد: اعتماد از جمله موارد اساسی در استراتژی ها می باشد و به عنوان کنترل کننده ساختار، اجرای مکانیزم های خاص و ویژه و به نوعی سیستم های کنترل مطرح می شود. اعتماد به معنی تعامل دو طرفه کارکنان با مدیریت است. به گونه ای که آنها به مهارت کارکنان خود در اجرای استراتژی اعتماد می کنند. سطح بالای اعتماد تغییر موانع و اطلاعات را آسانتر کرده و در طول زمان انتقال دانش را به کارکنان میسرمی سازد . از این رو نبود اعتماد می تواند موجب عدم اطمینان در ساختار شود و یکی از موانع اجرای استراتژی به حساب می آید(نیگ، 2013).
  • فقدان قابلیت: هر سازمان دارای مهارتهای و ویژگی های خاص خود می باشد تا کارکنان را برای انجام کارها توانمند سازد. فقدان این ویژگی ها می تواند موجب شود که سازمان قابلیتهای خود را برای انجام کار بهتر از دست دهد. هر سازمان باید بتواند تجربه کارکنان قدیمی را به صورت دانش ذخیره کند و به کارکنان جدید انتقال دهد . انتقال این دانش می تواند در قالب برنامه های آموزشی برای انجام وظایف باشد و برای کارکنان یک هدف واحد وجود داشته باشد(نیگ، 2013).
  • عدم تداوم: قابلیتها و فرهنگ سازمانی باید در سازمان به صورت مستمر باشد. به طور کلی تداوم در سازمان به معنی ثبات قدم های مثبت و حذف ناملایمات و فرهنگ نامناسب است(نیگ، 2013).
  • عادتها و روابط غیر رسمی در بخش خدمات: در سازمانهای مختلف عموما فرهنگ های غیر رسمی و روابط خارج از سطوح سازمانی وجود دارد. برخی از روابط مانند عادت در میان کارکنان باقی می ماند و به دیگران نیز منتقل می شود. وجود چنین روابطی در دو شکل ممکن می تواند وجود داشته باشد، ممکن است باعث ارتقاء سطح انجام وظایف شود و یا به صورت عادتی ناپسند در میان کارکنان وجود داشته باشد(نیگ، 2013).
  • محدودیتهای سازمانی: تمامی سازمانها با محدودیتهایی روبرو هستند. این محدودیتها به دو دسته کلی تقسیم می شود: محدودیتهای محیطی و محدودیتهای سازمانی. محدودیتهای محیطی بیشتر می تواند در قالب محدودیتهای منابع باشد. اما محدودیتهای درونی و سازمانی عموما به قوانین و مقرراتی گفته می شود که برای افراد دست و پا گیر است، بوروکراسی سازمانی بزرگترین محدودیت برای سازمان محسوب می شود و موجب طولانی شدن فعالیتهای کاری خواهد شد(نیگ، 2013).
  • ضعف در ارزش عملکردی: ارتقاء سطح سازمانی با افزایش عملکرد امکان دارد. افزایش عملکرد با امنیت شغلی بیشتر، افزایش کیفیت ارائه خدمات، ارائه راه حلهای بهتر، خلاقیت و نوآوری، تغییر تکنولوژی و پاسخ سریع به مراجعان امکان دارد. نبود یا کمبود هر یک از این موارد ضعف در ارزش عملکردی است(نیگ، 2013).
  • ضعف در رقابت پذیری: رقابت پذیری به معنی شناسایی فرصتهای جدید در بازار کار، پیشرفت پیوسته، پاسخ به فعالیتهای رقبا و بهبود مستمر شایستگی های سازمانی است. رقابت پذیری برابر با ارتقاء و بهبود مستمر فعالیتهای سازمانی می باشد. فقدان این موارد مانعی در برابر استراتژی سازمانی می تواند محسوب شود(نیگ، 2013).
  • توزیع نامناسب اطلاعات : اطلاعات در سازمان به معنی اطلاعات کاری فعالیتهاست. توزیع مناسب آن می تواند در تعهد و درک متقابل آنها موثر باشد(نیگ، 2013).

مشخصات

پرسشنامه موانع اجرای استراتژی: پرسشنامه موانع  اجرای استراتژی توسط نیگ (2013) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 32 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه هشت بعد فقدان قابلیت، عدم تداوم، عادتها و روابط غیررسمی، محدودیتهای سازمانی، ضعف در ارزش عملکردی، ضعف در رقابت پذیری، توزیع نامناسب اطلاعات و  نبود اعتماد را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط بازارخاک(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  11صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 32گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0