<span itemprop="name">پرسشنامه مهارت های مذاکره پیره</span>

پرسشنامه مهارت های مذاکره: یک سلسله فرآیند ارتباطی است که طرفین ذینفع که دارای منافع مشترک و مغایر با هم بوده با وجود پیشینه فرهنگی متفاوت سعی می نمایند با هم کاري يكديگر در جهت رسیدن به اهداف خود بکوشند و این مهم را که گویای استدلال آنهاست بصورت ضوابط و قرارداد در آورند (زارع زاده، 1388)

سبک واقع گرایی :در این سبک فرض براین است که حقایق همه چیز را بیان میکند . سبک مذاکره مدیری است که در مذاکرات خود از تدابیر زیر استفاده میکند . نشان دادن واقعیات به شکل بی طرف ، یادداشت برداری ، از آنچه گفته شده است ، صحبت های افراد را دوباره به آنها یاد آوری کردن ، داشتن بیشتر جزئیات ، مشارکت با دیگران ، ارتباط دادن واقعیات با تجربه ، عکس العمل آرام و متین ، کنکاش برای پیدا کردن دلیل و مدرک و بیانات متکی بر دلیل و مدرک.

سبک شهودی: با این فرض اساسی که قوه تخیل یا تصور می تواند هر مساله ای را حل کند. بیان عبارات گرم و هیجان آمیز ، تمرکز بر کل مسئله یا موقعیت، خیالی بودن، تحلیل در موقعیت، استفاده از یک موضوع برای ایجاد ایده های دیگر، فشار آوردن در یک زمان و عقب نشین در زمان دیگر، حصول حقایق در بعضی اوقات با کمی خطا یا قیاسی بودن.

سبک هنجاری یا تکلیفی : با این فرض اساسی که مذاکره همان چانه زنی است. سبک مذاکره مدیری است که در مذاکرات خود از تدابیر زیر استفاده میکند. قضاوتی برخورد کردن، تشخیص و ارزیابی واقعیات مطابق مجموعه ارزشهای فردی، پیشنهاد چانه زنی، متوسل شدن به احساسات و عواطف برای رسیدن به توافق، مطالبه کردن، تهدید و درگیری، احساس همبستگی کردن، ابراز بیانات موثر، توجه به ارتباطات فردی و فرایند های گروهی تمرکز روی افراد و تعامل با آنها به دنبال مصالحه بودن.

سبک تحلیلی : با فرض اساسی این که منطق منجر به نتایج درست می شود. سبک مذاکره مدیری است که در مذاکرات خود از تدابیر زیر استفاده می کند. به دنبال دلیل بودن، طرح نتایج و بکار گیری آنها، استدلال کردن برای طرفداری یا مخالفت با موقعیت خود و دیگران ، سازمان دهی، هدایت کردن، برقراری امور منطقی و منظم( گوردون ، 1999).

مشخصات

پرسشنامه مهارت های مذاکره پیره: پرسشنامه مهارت های مذاکره توسط پیره (1981) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 80 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد سبک شهودی، سبک هنجاری، سبک تحلیلی  و سبک واقعگرایی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط زارع زاده(1388) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  14صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 80گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0