<span itemprop="name">پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی مایگنان و فریل</span>

پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی: مسئولیت اجتماعی که با نام هایی همچون، وجدان سازمان، عملکرد اجتماعی، کسب و کار مسئول و پایدار، مسئولیت شهروندی ، پاسخگویی اجتماعی سازمان، شناخته می شود. به معنای مجموعه وظایف و تعهداتی است که سازمان بایستی در جهت حفظ و مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می کند انجام دهد، در واقع تعهد و تکلیف مدیریت به انجام کارهایی که حافظ و ارتقا دهنده رفاه جامعه و علایق سازمان باشد(فیلوزس و فین، 2011).

مسئولیت اقتصادي:نخستین بعد مسئولیت سازمان‌ها، بعد اقتصادي است که در آن فعالیت‌ها و اقدامات اقتصادي مدنظر قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، مسئولیت اولیه هر بنگاه اقتصادي کسب سود است. وقتي سازمان سود لازم را به دست آورد و حيات خود را تضمين كرد، می‌تواند به مسئوليتهاي ديگرش بپردازد. در حقيقت اهداف اوليه سازماني در اين بعد مورد توجه قرارمي گيرد.مسئولیت قانونی:دومین بعد مسئولیت سازمان‌ها ، بعد قانونی (حقوقی) است و سازمان‌ها ملزم می‌شوند که در چارچوب قانون و مقررات عمومی عمل کنند. جامعه این قوانین را تعیین می‌کند و کلیه شهروندان و سازمان‌ها، موظف هستند به این مقررات به عنوان یک ارزش اجتماعی احترام بگذارند. بعد قانونی مسئولیت اجتماعی را نیز “التزام اجتماعی” می‌گویند.

مسئولیت ملی:سومین بعد مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها،بعد ملی است که شامل انتظارات، خواسته ها و سیاستهای مدیران عالی کشور است که انتظار می رود مدیران و کارگزاران سازمانها با نگرشی کلان و به منظور حفظ وحدت و انسجام ملی و رعایت مصالح کشور، تصمیمات و استراتژیهای کلی کشور را سرلوحه خود قرار دهند.مسئولیت اخلاقی:چهارمین بعد مسئولیت سازمان‌ها، بعد اخلاقی است. از سازمان‌ها انتظار می‌رود که همچون سایر اعضاي جامعه به ارزش‌ها، هنجارها و اعتقادات و باورهاي مردم احترام گذاشته و شئونات اخلاقی را  در کارها و فعالیتهاي خود مورد توجه قرار دهند. بعد اخلاقی مسئولیت اجتماعی را پاسخگویی می‌گویند(یاوری، 1392).

مشخصات

پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی: پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی توسط مایگنان و فریل  (2002) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 33 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد اقتصادی، قانونی، اخلاقی و بشر دوستانه را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط یاوری(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 33گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0