<span itemprop="name">پرسشنامه مدیریت تعارض پوتنام و ویلسون</span>

مدیریت تعارض:  يعني مديريتي كه بتواند در شرايطي كه تعارض و تضاد وجود دارد به بهترين شكل، سازمان را اداره كند و بين آن‌ها تعادل ايجاد كند(مشبکی،1380). مدیریت تعارض عمل شناسایی و اداره تعارض با یک شیوه معقول، عادلانه و کاراست و به تعبیری دیگر عبارت از شناخت و بررسی تضادها در یک موقعیت معقول و قابل پیش بینی، به صورت منصفانه و به روش موثر است. مدیریت تعارض عبارت از فرایند برنامه ریزی برای پرهیز از تعارض در جایی که ممکن است و سازمان‌دهی آن برای حل تعارض در جایی که رخ می‌دهد، می‌باشد(شیخ پور، 1392).راهبردهای مدیریت تعارض: مدیریت تعارض به راهبردهایی نیازمند است که به طور هیجانی بر اعتماد به نفس، انعطاف پذیری، وسعت دید و باز بودن تفکر و عمل نسبت به راه‌های مختلف مبتنی است. در واقع راهبردهای مدیریت تعارض، همان پاسخ افراد نسبت به موقعیت‌های تعارض است که این پاسخ‌ها در عین حالی که استمرار دارند، احتمال دارد در موقعیت‌های مختلف تغییر کنند . پوتنام و ویلسون(1987)، پنج شیوه جهت اقدام در حل تضاد را مورد شناسایی قرار داده‌اند. آن‌ها در تحقیق میدانی خود این پنج شیوه را در درون سه راهبرد تعارض کنترل، عدم­ مقابله، راه­حل­گرایی قرار داده‌اند.

مشخصات

پرسشنامه مدیریت تعارض: پرسشنامه توسط پوتنام و ویلسون(1987) طراحی و اعتباریابی شده است. این مقیاس دارای 30 گویه بوده و میزان استفاده آزمودنی‌ها از سه راهبرد عدم مقابله، راه حل­ گرایی و رقابت در مدیریت تعارض رانشان می‌دهد. پاسخ‌ها به صورت مقیاس پنج گزینه‌ای لیکرت(همیشه، غالباً، بعضی اوقات، به ندرت، هرگز) طراحی شده‌اند (مقیمی،1386). پرسشنامه توسط شیخ پور(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  11صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 30گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0