<span itemprop="name">پرسشنامه عوامل موثر بر هم نوایی نام ونشان تجاری</span>

آگاهی برند:توانایی یک خریدار بالقوه در تشخیص یا یادآوری اینکه برند به یک طبقه ی محصول مشخص تعلق دارد. آگاهی برند به عنوان نقطه پرتاب برای ساخت ارزش ویژه برند توصیف شده است. برای اینکه افراد بتوانند تفکرات مساعد نسبت به یک برند را حفظ کنند باید ابتدا از آن برند آگاه باشند. بنابراین مولفان بسیاری فرضیه پردازی کرده اند که آگاهی برند بر تداعی برند تاثیر می گذارد. مشتریانی که آشنایی سطح بالایی با یک برند دارند گستره و عمق تفکراتشان درباره برند بیشتر است و احتمالش بیشتر است که گرایش مثبتی نسبت به برند داشته باشند.

تاثیر برند:واکنش موثر مشتری به برند به دلیل تجربه خرید یا ارائه ی غیر مستقیم مرتبط با برند(کلر2003).تاثیر برند را به عنوان پتانسیل برند جهت ایجاد واکنش عاطفی مثبت در مشتری متوسط و به عنوان نتیجه مصرف تعریف می کنند.لازم است تمایزی بین مقیاس نگرش های برند و اثر برند ایجاد شود. بسیاری از مولفان نگرش ها را متشکل از دو تمایز اما با ابعادی متناظر می بینند: نگرش های عاطفی و نگرش های شناختی مقیاس برتری برند تلاش برای جذب ارزیابی شناختی یک مشتری و قضاوت یک برند خاص را نشان می دهد. از سوی دیگر مقیاس اثر برند، پاسخ عاطفی مشتری به برند را با توجه به تجربه ی خرید برند کنترل می کند.

برتری برند: نشان دهنده ی تاثیر متمایز و منحصر به فردی است که برند بر مشتری دارد. برتری برند ارزیابی کلی شناخت مشتری برند را در رابطه با برندهای رقیب اندازه می گیرد. برتری برند تاثیر مشخص و منحصر به فردی را نشان می دهد که برند بر مشتری دارد. بطور کلی ارتباط ها با برند و تجربه ی مربوط به برند، تداعی مشتری در مورد برند را شکل می دهند و به شکل دهی قضاوت های مشتری در مورد برتری کلی برند در مقایسه با رقبایش کمک می کنند. مقیاس های پیشین نگرش های برند معیارهای مشخص شده را بکار گرفته اند. در این پژوهش نگرش های برند به صورت ارزیابی شناختی از برتری کلی برند مبتنی بر ارزیابی مشتری، مفهوم سازی شده است.

هم نوایی با برند: منظور از هم نوایی برند رابطه نهایی است که مصرف کننده نسبت به نام ونشان تجاری دارد و همچنین میزان« هماهنگی» که مشتری با یک برند خاص احساس می کند. هم نوایی با برند در واقع ویژگی های رابطه ی بین مشتری و برند است و میزان تلاش و تداوم مشتری در مورد برند هدف. هم نوایی با برند به واسطه ی التزامی مشخص می شود که بین مشتری با برند مشترک است و همین طور حجم تلاشی که مشتری برای خرید برند به کار می گیرد. هم نوایی با برند از طریق سه بعد مورد سنجش قرار می‌گیرد: وفاداری رفتاری، ایجاد حس تعلق به انجمن و آمیختگی فعالانه با برند. وفاداری رفتاری را 4 مورد ثبت می‌کند. برندها با سطح بالای ارزش ویژه، به واسطه نیات رفتاری مشتری نسبت به برند آشکار می‌شوند. بنابراین وفاداری رفتاری به واسطه تمایلات مشتری برای پرداخت یک اضافه قیمت، تمایل به توصیه برند به دیگران، تمایل به پذیرش الحاق‌های برند، و تمایل به خرید مجدد محصول یا حمایت مجدد رویداد، مورد سنجش قرار می گیرد(واشقانی، 1392) .

مشخصات

پرسشنامه عوامل موثر بر هم نوایی نام ونشان تجاری : پرسشنامه عوامل موثر بر هم نوایی نام ونشان تجاری توسط گوردن (2010) به منظور ارزیابی کارآفرینی روستایی در توسعه روستایی طراحی و اعتباریابی شده است، پرسشنامه شامل 43 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد آگاهی/تداعی برند، برتری برند، تاثیر برند و هم نوایی با برند را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط واشقانی (1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  13صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 43گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0