<span itemprop="name">پرسشنامه عوامل زمینه موثر بر کارآفرینی آموزشی سلطانزاده</span>

کارآفرینی آموزشی: کارآفرینی آموزشی به معنای ایجاد نوآوری در فرایندها، محصولات، خدمات، مشتریان، منابع، فرایندها و ساختارهای آموزش رسمی و غیر رسمی می‌باشد. کارآفرینی آموزشی بنا دارد تا از طریق توسعه قابل توجه مدیریت و نوآوری در نظام های آموزشی موجب بهره وری، کیفیت و عدالت در ارایه خدمات آموزشی به یادگیرندگان شود. کارآفرینی آموزشی به طرح ایده‌های نو و مبتکرانه و به دنبال موقعیت‌ها و فرصت‌هایی می‌باشد که منجر به افزایش کارایی و بهبود عملکرد سازمان های آموزشی می‌شود، کارآفرینی آموزشی مسلط بر فرایندها و پیامدهای نظام‌های آموزشی به منظور ارتقاء و توسعه اقدامات کارآفرینانه در اینگونه نظام‌ها است. اقداماتی همچون طرح ایده‌های جدید، اعمال رهبری جدید و مقابله جدی با عملکرد ضعیف سیستم‌های آموزشی، تقویت شبکه‌های ارتباطی، تقویت انگیزه های کارآفرینانه، افزایش افراد با استعداد و تعلیم دیده در نظام‌های آموزشی و فراهم ساختن منابع و سرمایه‌های مالی از دیگر اقداماتی است که در جهت فعالیت‌های کارآفرینانه در نظام‌های آموزشی مورد توجه قرار می‌گیرد.

  امروزه دامنه کارآفرینی به فراتر از حوزه اصلی آن برای شروع سرمایه گذاری های جدید در بخش تجارت گسترش یافته است. به طور کلی کارآفرینی شامل رفتارهای 1) ابتکاری، سازماندهی و سازماندهی مجدد سازوکارهای اجتماعی و اقتصادی برای تبدیل منابع و موقعیت ها به سود عملی و 3) پذیرش ریسک یا شکست است. در زمینه آموزش نیز علاقه رو به رشدی به پدیده کارآفرینی به وجود آمده است. این امر توجه دست اندرکاران در زمینه آموزش در سطوح مختلف را به خود جلب کرده است. همچنین تعداد فزاینده ای از شیوه ها، فعالیت ها یا حتی کل نهادی های بخش آموزش اکنون به عنوان کارآفرین توصیف شده اند. همچنین این امر با افزایش زیاد تعداد خروجی های تحقیقاتی مرتبط با این موضوع در مجلات آموزشی و مجلات کارآفرینی همراه است(سلطانزاده، 1399).

مشخصات

پرسشنامه عوامل زمینه موثر بر کارآفرینی آموزشی: پرسشنامه عوامل زمینه ای موثر بر کارآفرینی آموزشی توسط سلطانزاده (1399) طراحی و اعتباریابی شده است، پرسشنامه شامل 24 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد «توسعه کارتیمی»، «بازتعریف ارزش ها»، «توسعه اجتماعات یادگیری»، «تمرکز بر اعضای هیات علمی» را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط سلطانزاده (1399) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 8 گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0