<span itemprop="name">پرسشنامه عملکرد بازاریابی</span>

عملکرد بازاریابی: به توانایی سازمان برای افزایش فروش، ارتقای موقعیت رقابتی شرکت، توسعه محصول جدید، بهبود کیفیت محصول، کاهش زمان تحویل کالا یا خدمات به مشتریان، گسترش سهم بازار وغیره در مقایسه با دیگر رقبا در یک صنعت خاص اشاره دارد(قلی زاده توچائی و همکاران، 1391). در منابع اقتصادي كلمه بازاريابی  به صورت مختلفي تعريف شده است كه اكثر آنها بازاريابي را شامل كليه مراحل فروش و هر عملي كه بتواند زودتر و سريع­تر كالا را به فروش رساند مي­ دانند در حالي كه بازاريابي داراي مفهوم وسيع­تري نيز هست و شامل عمليات مختلف ديگري نيز مي­شود كه توزيع و فروش و نيز مراحلي از فرايند بازاريابي را تشكيل مي­دهند. از ديرباز امر بازاريابي به عنوان رويكردي مصرف­كننده­ گرا با هدف ارايه خدماتي بهتر از رقبا در جهت جلب رضايت مصرف­كنندگان مطرح بوده، ولي با وجود اين بازاريابي به عنوان شاخه ­اي از دانش اقتصادي با گسترش مبادلات، تنوع در ارائه کالاها و همچنین افزایش عرضه ­کنندگان در دهه­ های اخیر اهمیت بیشتری یافته است(رادی پور و بریم نژاد، 1392).

بازاريابي، شناخت كردار مصرف­ كنندگان، سنجش آن، تبديل اين اطلاعات به برنامه ­ريزي محصولات توليدي با هدف رفع نيازها مي ­باشد. به عبارتي بازاريابي تلاش آگاهانه است براي تخصيص بهينه منابع و ايجاد نوعي تخصص در بازار. سازمان­ها بايد بازار هدف خود را بيابند تا بتوانند نيازهاي آن را بهتر شناسايي كرده، محصولات و خدمات مناسب با آنها را تهيه و تامين كنند. اساس حركت بازاريابي جلوگيري از هدر رفتن منابع و امكانات گوناگون مي­باشد. بازاريابي يعني بخش­بندي يا تنظيم بازارها و تعيين محصولات، براي مناسب­ترين بازارها(مهدی­پور، 1384).

مشخصات

پرسشنامه عملکرد بازاریابی: پرسشنامه عملکرد بازاریابی توسط سریک و همکاران (2014) طراحی و اعتباریابی شده است، پرسشنامه شامل 4 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط حقیقی (1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 4گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0