<span itemprop="name">پرسشنامه سرمایه اجتماعی بر اساس مدل بوردیو</span>

سرمایه اجتماعی بر اساس مدل بوردیو: سرمایه اجتماعی حاصل جمع منابع بالقوه و بالفعلی است که نتیجه مالکیت شبکه پایداری از پیوندهای نهادی شده در میان افراد است که در یک گروه گرد آمده‌اند(درفشان، 1392). فوکویاما (1995 ) سرمایه اجتماعی را به عنوان ” توانای افراد برای کار تعریف شده با هم و برای رسیدن به اهداف مشترک در گروه ها و سازمان ها می داند ” (فو، 2004).  بعدها فوکویاما(1999) تعریف دیگری از سرمایه اجتماعی ارائه می دهد و می گوید : سرمایه اجتماعی را به سادگی می توان به عنوان وجود مجموعه معینی از هنجارها یا ارزشهای غیر رسمی تعریف کرد (زمردیان و رستمی؛  1389).

سرمایه اجتماعی، حاصل انباشت منابع بالقوه و بالفعلی است که درشبکه ای با دوام از روابط کم و بیش نهادینه شده در بین افرادی که با عضویت در یک گروه ایجاد می شود، و در روابط میان افراد تجسم می یابد(بورین و بوسرت، 2009). سرمایه اجتماعی به طور عمده مبتنی بر عوامل فرهنگی و اجتماعی است و شناسایی آن به عنوان نوعی سرمایه چه در سطح مدیریت کلان توسعه کشورها و چه در سطح مدیریت سازمان ها و بنگاه ها می تواند شناخت جدی را از سیستم های اقتصادی  اجتماعی ایجاد ومدیران را در هدایت بهتر سیستم ها یاری کند. از نظر پاتنام سرمايه اجتماعي به جنبه هاي اجتماعي سازمان مانند شبکه ها،هنجارها و اعتماد که هماهنگي و همکاري را در منافع دو جانبه تسهيل مي کند اشاره دارد سرمايه گذاري در سرمايه اجتماعي منافع سرمايه گذاري در سرمايه فيزيکي و سرمايه انساني افزايش مي دهد (قوتی، 1392).

مشخصات

پرسشنامه سرمایه اجتماعی: پرسشنامه سرمایه اجتماعی بر اساس دیدگاه بوردیو توسط جعفری (1400) در سطح محله طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 18 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای می باشد، پرسشنامه پنج بعد اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی، انسجام اجتماعی، هنجارهای اجتماعی و امنیت اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهد، این پرسشنامه توسط جعفری(1400) در طول فرایند تحقیق  اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 18گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0