<span itemprop="name">پرسشنامه ریسک درک شده خدمات</span>
تاریخ انتشار:
3 مارس 2021

ریسک درک شده خدمات: ریسک ادراک شده را می توان به عنوان ادراک مشتری در مورد عدم اطمینان و نتایج معکوس بالقوه خرید یک محصول یا سرویس تعریف نمود. اين متغير از طريق شاخص هاي احساس بدگماني در مقابل كيفيت اجناس فروشگاه، احساس بدگماني در مقابل توليدكنندگان اجناس فروشگاه، انتخاب درست فروشگاه براي خريدار از نظر قيمت، صرفه ي اقتصادي پول در صورت خريد اجناس فروشگاه در مقايسه با پرداخت پول در مقابل آن قابل اندازه گيري است.

هنجارهای خدمات درک شده: شاخص اصلي رفتاري فرد محسوب مي شود اين به آن معناست كه فرد، نتايج رفتار خود را محاسبه مي كند و تصميم به انجام يا عدم انجام عمليات يا رفتاري خاص مي گيرد. به فشار اجتماعی درك شده توسط فرد براي انجام یا عدم انجام رفتار هدف اشاره دارد. افراد غالباً بر مبناي ادراکاتشان از آنچه که دیگران) دوستان، خانواده،  همکاران و… فکر می کنند باید انجام دهند عمل می کنند و قصد آنها جهت پذیرش رفتار به صورت بالقوه، متأثر از افرادي است که ارتباطات نزدیکی با آنها دارند.

کنترل رفتاری درک شده: کنترل درک شده تلاش دارد نشان دهد فرد چگونه فشارهاي خارجي و داخلي را در رفتار خود ادراك، و بر آن اساس اقدام به انجام رفتاري خاص مي كند و به احتمال فراوان آن کار را انجام خواهد داد.در تئوري رفتار برنامه ریزي شده، ادراك از محدودیتهاي درونی و بیرونی انجام رفتار را انعکاس میدهد. ادراك از عوامل براي تسهیل یا جلوگیري از انجام رفتار به عنوان باورهاي کنترل شناخته شده است که این عوامل شامل عاملهاي کنترل درونی(اطلاعات، مهارتها و تواناییهاي فردي)و عوامل کنترل بیرونی (فرصتها، منابع و امکانات)براي انجام رفتار می شوند.

باورهاي رفتاري: نگرش مطلوب يا نامطلوبي را نسبت به رفتار ايجاد مي كنند. باورهاي هنجاري منجر به درك فشار اجتماعي يا هنجارهاي ذهني مي شود. درباره وجود تسهیل کننده برای یک رفتار، توان درک شده فرد بر روی رفتار بالا می رود. همچنین به عنوان احساس مثبت یا منفی درباره انجام رفتار هدف تعریف شده است.نگرش فردي نسبت به رفتار، حاصلضرب باورهاي نگرشی در ارزیابی آن پیآمدها می باشد(نظری، 1394).

مشخصات

پرسشنامه ریسک درک شده خدمات: پرسشنامه ریسک درک شده خدمات توسط جرالد (2015) طراحی و اعتباریابی شده است، پرسشنامه شامل 21 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد ریسک خدمات درک شده، هنجارهای خدمات درک شده، کنترل رفتاری درک شده و باورهای رفتاری را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط نظری (1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 21گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0