<span itemprop="name">پرسشنامه رهبری اخلاقی بروان و تروینو</span>

رهبری اخلاقی: رهبري به شيوه اي است كه به حقوق و مقام ديگران احترام مي گذارد. رهبران ماهيتا در يك موقعيت از قدرت اجتماعي قرار دارند و رهبري اخلاقی بر چگونگي استفاده رهبران از قدرت خود براي تصميماتي كه مي گيرد ، فعاليت هايي كه در آن درگير هستند و شيوه اي كه آنها بر ديگران اثر مي گذارند، تمركز دارد(ريسك و همكاران ، 2016). در اين نوع رهبری، ارزش هاي اخلاقي پذيرفته شده براي همه نظير عدالت، انصاف، صداقت، درستي و راست كرداري محور تمركز و توجه است(گل پرور و همكاران ، 1389).

شواهد تحقيقاتي نشان داده كه پايبندي به ارزش هاي اخلاقي، مشخصه رهبراني با اثربخشي بالا است. اين رهبران از طريق رفتارهاي منصفانه با كاركنان خود آنها را ترغيب به بهبود عملكرد و تمايل به نوآوري و خلاقيت مي كنند ( پاداش و گل پرور ، 1389) . فریمن و استوارت اذعان می دارند رهبر اخلاقی فردی است که از یک شخصیت قوی برخوردار است . آنها ارزش ها ، دیدگاه ها و اهداف سازمانی خود را از طریق یک سری ایده آل های اخلاقی ترسیم می کنند و اهداف سازمان را با ویژگی های درونی کارکنان مرتبط می سازند( اسماعیلی راد، 1392). بروان و تروینو(2006) مدل دو بعدی از رهبری اخلاقی مبتنی بر  فرد اخلاقی و مدير اخلاقی به شرح ذيل ارائه می کنند.

  • فرد اخلاقی: فردي كه داراي صفات برگزيده مانند درستي، صداقت، عدالت و ….. مي باشد و چيزهاي درست انجام مي دهد، تصميمات صحيح مي گيرد و با ديگران خوب رفتار مي كند.
  • مدير اخلاقی : تلاش هاي رهبر براي تاثير بر رفتار اخلاقي و غير اخلاقي زيردستان را در بر مي گيرد (براون و تروینو، 2006).

مشخصات

پرسشنامه رهبری اخلاقی: پرسشنامه رهبری اخلاقی توسط بروان و تروینو (2006) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 10 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه دو بعد فرد اخلاقی و مدیر اخلاقی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط اسماعیلی راد (1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 10گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0