<span itemprop="name">پرسشنامه رفتارهای ضد تولید فاکس و اسپکتور</span>

رفتارهای ضد تولید:  هميشه براي انسان‌هایی كه در كنار هم كار می‌کردند، يك مسئله‌ی اساسي و غلبه بر آن نيز يك هدف مهم اجتماعي بوده است. ظاهراً بروز این‌گونه رفتارها از زمان كهن تا به امروز وجود داشته به طوري كه بر روي پاپیروس‌هایی كه در 2000 سال پيش در معابد مصری‌ها نوشته شده، شرح داده‌اند كه كارگراني كه در معابد اعيان كار می‌کردند به دليل نبود دستمزد كافي دست به رفتارهاي منحرفانه مي‌زده‌اند (مك لين، والمزلي، 2009)؛ اما امروزه عواقب رفتارهاي ضدتوليد هر ساله در جهان، سازمان‌ها و جوامع را با ميلياردها دلار هزينه روبه‌رو می‌کند (اونس،2008). رفتارهاي ضدتوليد مجموعه‌ای از اعمال متمايز و روشني هستند كه ویژگی‌های مشتركي دارند، آن‌ها ارادي و آسيب‌رسان بوده و يا قصد دارند به سازمان‌ها و يا اعضاء سازمان همانند: همكاران، مشتريان و سرپرستان آسيب برسانند (اسپكتور،2006). رفتارهاي ضدتولید به رفتارهايي اشاره دارند كه تعمداً و از روي ميل به سازمان و افراد در محيط كار چون همكاران، سرپرستان و مشتریان ضربه و آسيب وارد مي‌كند و شامل پرخاشگري، رفتار خصمانه و زشت نسبت به همكاران، تخريب تجهيزات سازمان، انجام هدفمند كار به صورت نادرست، سرقت و تلاش براي بازداري از كار ديگران مي‌باشد(مهداد، 1389).

مشخصات

پرسشنامه رفتارهای ضد تولید: پرسشنامه رفتارهای ضد تولید توسط فاکس و اسپکتور (1999) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 44 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه دو رفتارهای ضد تولید نسبت سازمان و رفتارهای ضد تولید نسبت به افراد را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط شیخ خوزانی(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 44گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0