<span itemprop="name">پرسشنامه رضایت شغلی مری و همکاران</span>

رضايت شغلی: حالات عاطفي مثبتي را شامل مي­شود که فرد به واسطه انجام نقش ­ها و وظايف شغلي­ اش آنها را تجربه مي­ کند. رضايت شغلي عبارت از نگرش کلي فرد نسبت به شغل خويش. فردي که داراي رضايت شغلي بالايي است نسبت به شغل خويش داراي نگرش­ هاي مثبتي است در حالي­که فردي که از شغل خويش ناراضي است داراي نگرش­هاي منفي نسبت به شغل خود است(دولتخواه، 1394). رضایت نگرش کلی فرد نسبت به شغلش است (منصوری، 1394). یکی از نگرش­ های مورد توجه کارکنان، رضایت شغلی است که این به دلیل ارتباطات آن با تعهد سازمانی و گردش مالی هست. در تحقیق­ های گسترده­ای تعدادی از دسته­ های اصلی پیشایندهای رضایت شغلی شناسایی‌شده‌اند(مکینتاش و کروش ،2014).

رضايت شغلى متشكل از واكنش شناختى و عاطفى افراد به صورت نگرشى نسبت به شغل و كار خود است. خشنودی شغلی، احساس ها و نگرش های مثبت و منفی، در مورد شغل است، که فرد به صورت ارزشیابانه ای جنبه یا بخش هایی از آن را در نظر می گیرد و این احساس ها و نگرش ها مجموعاً، میزان رضایت فرد را از شغلش، تعیین می کنند، به عبارتی، خشنودی شغلی نگرشی است مثبت که افراد شاغل نسبت به شغل خود دارند و می توان آن را نوعی سازگاری فرد با شغل و شرایط آن دانست (رستمی، 1394).

مشخصات

پرسشنامه رضایت شغلی: پرسشنامه رضایت شغلی توسط مری و همکاران (2013) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 3 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط دولتخواه (1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 3گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0