<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان خودشکوفایی دانش آموزان گنجه ای</span>

خودشکوفایی دانش آموزان : آبراهام مازلو به عنوان پدر روانشناسی انسان دوستانه بینشی را نسبت به ارزشها ایجادکرده است او این حقیقت را یافت زمانی که اشخاص در سلسله مراتب نیازها حرکت کنند و ارزشهای بنیادی آنان شامل فیزولوژی، امنیت، تعلق، احترام، و عزت نفس  تأمین شود، قادر خواهند بود تا ظرفیت خودشان را برای زندگی سالم، آرام، موفقیت بار، انگیزشی، رشدیابنده، و بالغ توسعه دهند وی این ظرفیت را خود شکوفایی نامید و آن را به عنوان ” استفاده کامل و کشف استعدادها، ظرفیت‌ها، و پتانسیل‌ها” توضیح می دهد(پورشیخعلی، 1389). بر خلاف نیازهای کاستی که از محرومیت انسان سرچشمه می گیرند، فرانیازها نیرویشان را از میل آدمی به رشد و بالندگی کسب می‌کنند. فرانیازها به نیازهای مربوط به خودشکوفایی یا تحقق خویشتن نیز معروفند. اینها عبارتند از نیازهای فرد برای رسیدن به آنچه که در حد اکثر توان و استعداد دارد. نیازهای خود شکوفایی دانش آموزان مواردی چون کنجکاوی، اشتیاق به شناخت، یادگیری کسب حقیقت، دانش اندوزی، تجربه کردن ، درک زیبایی، هنر،  آراستگی، نظم و هماهنگی را شامل می شود(سیف ،1384).

مشخصات

پرسشنامه‌ خودشکوفایی دانش آموزان: پرسشنامه توسط گنجه ای(1386) طراحی و اعتباریابی شده است. پرسشنامه مشتمل بر 8 سؤال دو ارزشي (بلي و خير) بوده است. در هنگام نمره‌گذاري به گزينه بلي امتياز 1 و به گزينه خير امتيازي تعلق نمي‌گيرد. این پرسشنامه در رساله کارشناسی ارشد پورشیخعلی(1389) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 8 گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0