<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان انگیزش شغلی هرزبرگ</span>

انگیزش شغلی: بيانگر فرايندهاي روانشناختي است كه باعث تحريك، هدايت و پيگيري اقدامات و فعاليت‌هاي داوطلبانه در جهت دستيابي به اهداف مورد نظر مي‌شوند. انگیزه عاملی است درونی که رفتار فرد را در جهت معینی هدایت می کند و راهنمای اوست برای گزینش کوششی از میان کوشش های ارادی وی. انگيزش يکي از ابزارهاي مهم در القاي کارکنان براي توليد نتيجه مؤثر و کارآمد و خلق محيط کاري مثبت و اجراي موفقيت‌آميز برنامه‌هاي پيش‌بيني شده است(هاشیم و همکاران، 2012).

  • انگیزشی: انگيزه دروني زماني به وجود مي آيد كه رفتار به خاطر خودش و پاداشهاي دروني آن فعاليت انجام شود نه براي بدست آوردن تقويت كننده هاي مادي و اجتماعي. مفهوم انگيزش دروني، اولين چالش در مقابل نهضت رفتارگرايي (طرفداران انگيزه بيروني) بوده و ريشه در نيازهاي روانشناختي افراد براي احساس شايستگي (وايت، 1959)، تجربه رشد روانشناختي (آلدرفر، 1969)، و خودشكوفايي (مازلو، 1943) دارد.
  • عوامل بهداشتی :انگيزش بيروني، شامل رفتارهايي است كه منجر به كسب پاداشهاي اداري مثل حقوق، مالكيت برخي چيزها، اعتبار پيدا كردن، و ارزيابيهاي مثبت ديگران از فرد مي گردد. انگيزش بيروني منجر به حضور فعال در سازمان، وقت شناسي و دقت، فروش بيشتر، كاهش هزينه، كيفيت كاري، بهره وري، تماسهاي فروش، و خدمت به مشتري مي شود (دارچینی، 1394).

مشخصات

پرسشنامه انگیزش شغلی: پرسشنامه انگیزش شغلی هرزبرگ توسط توسط بخشی و همکاران (1383) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 40 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه دو دسته عوامل دروني (ذهني) که شامل شناخت و قدرداني، پيشرفت و توسعه شغلي،ماهيت كار، استقلال و مسؤوليت، موفقيت و ارتقاي شغلي  و عوامل بیرونی(بهداشتی) که شامل حقوق و دستمزد، خط مشي حاكم بر محيط كار، نحوه ارتباط با اطرافيان، امنيت شغلي، شرايط محيط كار و نحوه سرپرستي و نظارت مسؤولين) را مورد سنجش قرار می دهد، پرسشنامه توسط دارچینی(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  11صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 40گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0