<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان هویت جمعی هزارجریبی و لهراسبی</span>

هویت جمعی: هویت جمعی به عنوان حدی که فرد با یک گروه خاص اجتماعی، آمادگی خود را برای رفتار مطابق با شرایط عضویت گروهی اعلام می کند، در سطح گروهی تعریف می شود. و در نگاه کلان تر هویت جمعی احساس تعلق و همبستگی به یک جامعه است به گونه ای که عضو یک جامعه از سایر جوامع متمایز باشد و فرد در مقابل معیارها و ارزش های جامعه خود احساس تعهد و تکلیف کند و در امور مختلف آن مشارکت جوید، انتظارات جامعه را از خود پاسخ دهد و در مواقع بحرانی، سرنوشت جامعه و غلبه بر بحران برای او مهم باشد(اردلان و همکاران،1393 ).

هویت قومی:  هویت قومی بخشی از تعریف و پنداشت از خود است که از آگاهی و دانش افراد درباره عضویتشان در گروه یا گروه های اجتماعی ناشی می شود و با ملاحظات ارزشی و احساسی همراه است. گروه های قومی دسته هایی از مردم هستند که خود را از گروه های دیگر جامعه یا از جامعه بزرگتر به عنوان یک کل متمایز می کنند. که این تمایز سبب تقویت همبستگی درون گروها می شود(اردلان و همکاران،1393 ).

هویت ملی: احساس همبستگی با اجتماع بزرگ ملی، آگاهی از آن و احساس وفاداری به آن و همچنین فداکاری در راه آن است. هویت ملی مجموعه از گرایش ها و نگرش های مثبت نسبت به عوامل عناصر و الگوهای هویت بخش و یکپارچه کننده در سطح یک کشور به عنوان یک واحد سیاسی است. بر اساس این تعریف،  هویت ملی به عنوان مفهومی مرکب و چند رکنی در نظر گرفته شده است که در سطح ذهنیت و رفتار یکایک شهروندان قابل بررسی و جست و جو است(وایثینگ، 2013).

هویت فراملی: احساس تعلق و تعهد به جهان به عنوان یک کل است(هزارجریبی و لهراسبی، 1390: 12)، هویت فراملی یا جهانی با فرایند جهانی شدن معنا می یابد، فرایندی که به جرات می توان گفت تمامی عرصه های زندگی انسانی را تحت تاثیر قرار داده است و به ایجاد یک تعهد جهانی نسبت به ارزش های مشترک و در نتیجه  دگرگونی های اطلاعاتی جهانی و آگاهی میان فرهنگی می انجامد(شاه طالبی و همکاران، 1389: 77).

مشخصات

پرسشنامه هویت جمعی: پرسشنامه استاندارد هویت جمعی شامل ابعاد هویت قومی( سوال های 1 تا 10 )، هویت ملی (سوال های 11 تا 20) و هویت فراملی (سوال های 21 تا 30) است. این پرسشنامه توسط هزارجریبی و لهراسبی(1390) اعتبار یابی شده است. این پرسشنامه در قالب 30 گویه به گونه تفکیکی و با استفاده از مقیاس پنج درجه ای لیکرت هویت جمعی را می سنجد. این پرسشنامه در پژوهش ولدی(1396) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 30گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0