<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان عملکرد سازمانی کاپلان و نورتون</span>
ارزیابی عملکرد: ارزیابی عملکرد عبارت است از سنجش سیستماتیک و منظم کار افراد در رابطه با نحوه انجام وظیفه آنها در مشاغل محوله و تعیین پتانسیل موجود در آن جهت رشد و بهبود. ارزیابی عملکرد در بعد سازمانی معمولا مترادف با اثربخشی فعالیت ها است. منظور از اثر بخشی میزان دستیابی به اهداف و برنامه ها با ویژگی کارا بودن فعالیت ها و عملیات است (قنبرزاده، 1391).
کارت امتیازی متوازن: کارت امتیازی متوازن یک چارچوب مفهومی است که وظیفه ی آن، ترجمه اهداف استراتژیک سازمان به مجموعه ای از شاخص های عملکردی است. این شاخص ها بطور معمول از میان چهار وجه مذکور انتخاب می شود. تعدادی از این شاخص ها برای سنجش سازمان به سوی چشم انداز آن و برخی دیگر از آنها برای سنجش پیشرفت سازمان در دستیابی اهداف بلند مدت بکار می روند (ایران زاده و برقی، 1388).
منظر مالی: سنجه های مالی از اجزاء مهم نظام ارزیابی متوازن اند، به ویژه در سازمان های انتفاعی، سنجه های این منظر به ما می گویند که اجرای موفقیت آمیز اهدافی که در سه منظر دیگر تعیین شده اند، نهایتا به چه نتایج و دستاورد مالی منجر خواهد شد (کاپلان و نورتون، 1388: 22). خواسته ها و انتظارات سهام داران از سازمان چیست؟ و چه اهداف، اقدامات و برنامه های برای تحقق انتظارات ذینفعان لازم است (نجفی و همکاران، 1387: 3).
منظر مشتری:  دیدگاه مشتری از کارت امتیاز متوازن شامل بخش های مشتری و بازار متعلق به تجارت و عملکرد تجارت در این بخش ها است. معیارهایی که در این بخش استفاده شده تا یک ارزیابی را با توجه به دیدگاه مشتری ایجاد کنند شامل بازار و سهم حساب، حفظ مشتری، کسب مشتری، رضایتمندی مشتری در بخش های مورد هدف می باشد (کلثوم، 2010: 42). خواسته ها و انتظارات مشتریان از سازمان چیست؟  و چه اهداف، اقدانات و برنامه های برای تحقق انتظارات مشتریان لازم است (نجفی و همکاران، 1387: 3). هسته اصلی این دیدگاه شامل نسبت سهم بازار، بدست آوردن مشتریان، استمرار مشتریان، رضایتمندی مشتریان و سود آوری مشتریان می باشد(وو و همکاران، 2011: 39).
منظر فرآیندهای داخلی: در منظر فرآیندهای داخلی سازمان ها می بایست فرآیندهایی را مشخص کنند که با برتری یافتن در آنها بتوانند به ارزش آفرینی برای مشتریان و نهایتا سهامداران خود ادامه دهند ( کاپلان و نورتون، 1388: 20). در این دیدگاه به روند عملیاتی داخلی اشاره می کند که می بایستی از یک طرح متعلق به استراتژی های عملیاتی مطرح شده در سازمان، پیروی کند و همواره سعی خود را جهت بدست آوردن انتظارات مشتریان انجام دهند (وو و همکاران، 2011: 39).
منظر یادگیری و رشد: یدگاه یادگیری و رشد یک ساختار سازمانی را بیان می سازد که جهت حصول رشد و پیشرفت در یک دوره طولانی ضروری می باشد. این واقع گرایانه هست تا فرض کنیم که یک سازمان می تواند به تمام اهدافی که توسط مشتری و دیدگاه های فرآیند تجارت داخلی مقرر شده تنها با استفاده از تکنولوژی ها  و توانمندی های فعلی دست پیدا کند. علاوه بر این نیاز است تا سازمان ها به صورت مداوم بهبود یابند تا یک رقابت شدیدی را حفظ کنند. یادگیری و رشد سازمانی دارای سه منبع مهم می باشد که شامل افراد، سیستم ها و روش های سازمانی می باشد (کلثوم، 2010: 42). این دیدگاه شامل سه هسته اصلی شاخص های ارزیابی بوده که شامل رضایتمندی کارمندان، دوام سازی کارمندان و بهره وری کارمندان است(وو و همکاران، 2011: 39).

مشخصات

پرسشنامه‌ عملكرد سازماني: این پرسشنامه توسط کاپلان و نورتون (2001) طراحی و تدوین شده است. که از چهار بعد منظر مالی، مشتری، فرایندهای داخلی و فرایندهای یادگیری و رشد تشکیل شده است. این مقیاس از 17 گویه بسته پاسخ تشکیل شده است. هرکدام از گویه ها به صورت طیف لیکرت 5 درجه ای تنظیم شده است.

تعداد صفحات:  8صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 17گویه

تفکیک ابعاد: دارد

شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

  1. لیلا حبیب زاده :
    3 جولای 2020

    با سلام و تشکر از اینکه فایل های پرسشنامه رو رایگان در اختیار محققان قرار می دهید خدا قوت

0