<span itemprop="name">پرسشنامه خشونت خانگی علیه زنان</span>

خشونت خانگی علیه زنان: رسانیدن هر نوع ضرر به دیگران را خشونت گویند. بنا براین خشونت نه تنها ابراز خشم و غضب بوده بلکه موضوعات وسیع تر را در برمی گیرد. اساس خشونت را ضرر رسانیدن به دیگران تشکیل می‏دهد. خواه ضرر‏های مادی باشد یا معنوی، جسمی باشد یا روانی و یا به اشکال دیگر صورت گیرد. خشونت خانگي واقعيتي است آزاردهنده در دنياي امروزه در جهاني كه محيط خانه باید پناهگاهي باشد تا ساكنانش در آن بياسايند و خستگي‏ ها و رنج‏ هاي ناشي از دشواري‏ هاي محيط بيرون خانه را به فراموشي بسپارند، متاسفانه براي بسياري از مردم خانه به جهنمي مي‏ماند كه آتش دشمني، خشم، خشونت، كينه، و انتقام در آن هر لحظه شعله ورتر مي‏ گردد. خشونت خانگي مخصوص جامعه يا طبقه خاصي نيست. اكنون همه كشورهاي دنيا و طبقات اجتماعي مختلف با آن دست به گريبانند.

تغيير و تحولات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي نيز نه تنها سبب كاهش آن نگرديده بلكه در بسياري از موارد بر دامنه آن افزوده است. اهميت موضوع تا بدان حد است كه شمار زيادي از سازمآن‏ها و موسسات بين المللي به ويژه سازمان ملل متحد در زمينه پيشگيري و مهار اين پديده، مقررات و دستورالعمل‏هاي متعددي را وضع نموده يا به اجرا نهاده اند. جاي تاسف است كه براساس آمارهاي موجود هنوز اين اقدام‏ها هيچ نتيجه قابل ملاحظه اي به بار نياورده، اما با توجه به گستره اقدام‏ هاي ملي و بين المللي كه پيوسته رو به فزوني است مي‏ توان اميدوار بود در آينده اي نزديك اين پديده و پيامدهاي آن كاهش يابد(زارعی، 1392).

مشخصات

پرسشنامه خشونت خانگی علیه زنان: پرسشنامه خشونت خانگی علیه زنان توسط حاج یحیی (1999) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 32 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد خشونت روانی، خشونت جسمانی، خشونت جنسی و خشونت اقتصادی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط زارعی(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 32گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0