<span itemprop="name">پرسشنامه تمایل به ترک شغل ین-فاه</span>

پرسشنامه تمایل به ترک شغل : وقتی یک فرد از کار یا از عضویت در سازمان دست می کشد، ترك شغل روي می دهد. تحقیقات درخصوص ترك شغل، بر ترك ارادي کارکنان تاکید دارند (پیردنیا، 1394).  قصد و تمايل به ترك خدمت، به عنوان ميل و اشتياق آگاهانه براي ترك سازمان و استعفا تعريف مي شود كه الزاماً به استعفا و ترك واقعي منجر نمي شود. بلكه، به احتمال ترك رابطه با سازمان در آينده نزديك اشاره دارد(میک، 2011).  آگاهی از تمایل به ترک شغل کارکنان از این نظر در سازمان­های خدماتی و دولتی مهم تلقی می­ شود که مدیران با در نظر گرفتن این موضوع تدابیری می ­اندیشند تا موجبات افزايش توانايي و كارآيي كارکنان، بالا رفتن بازدهي، وجود كاركنان خشنودتر، و مشتاق­ تر به يادگيري (مجدد حسینجانی،1390)، کاهش جابه­ جایی و غیبت و افزايش اثربخشی سازمانی در سازمان را فراهم نمایند (نیکومرام-اسحقی،1389).

از سوی دیگر مسائلی از قبیل ایجاد هماهنگی بین کارکنان جدید با همکاران و سرپرستان مستقیم آن­ها، انطباق افراد جدید با گروه کاری و واحد سازمانی مربوطه نیز می­تواند بر روحیه­ ی سایر کارکنان اثر منفی گذاشته و در صورت گسترش نرخ ترک خدمت در سازمان، به بی­ اعتباری سازمان منجر ­گردد (فلینت، 2013). دو مولفه در نظر گرفته شده برای تمایل به ترک شغل عبارتند از (مقیمی،1389): احساس کارکردن با سازمان (میزان وفاداری کارمند و توجه وی به سرنوشت سازمان) و تصمیم به ترک سازمان (میزان تمایل کارمند برای فکر کردن به ترک شغل فعلی و جستجو کردن شغل جدید).

مشخصات

پرسشنامه تمایل به ترک شغل: پرسشنامه تمایل به ترک شغل توسط ین-فاه(2010) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 5 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط پیردنیایی(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 5گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0