<span itemprop="name">پرسشنامه تصمیم گیری استراتژیک دوستار</span>

تصمیم گیری استراتژیک: تصمیم گیری همواره به عنوان بخش جدایی ناپذیر از مدیریت(محجوب و همکاران، 1396). تصمیمات استراتژیک تصمیماتی هستند که از سوی مدیران  عالی اتخاذ می شوند و نیازمند جذب منابع مادی زیاد و پیش نگری و آینده نگری هستند و بر پیشرفت و موفقیت سازمان در بلند مدت تاثیر می گذارند (ایرانی کرمانی و همکاران ، 1392). يكي از فعاليت هاي اصلي مديريت تصمیم گيري است. تصميم گيري با تشخيص مسايل ، تعيين جانشين هاي حل مسايل ،  انتخاب از بين آن ها و اجراي راه حل انتخاب شده سروكار دارد.

يك تصميم ، انتخاب يك راه حل يا اقدام از بين مجموعه اي از اقدامات ممكن و جانشين هاي ديگر است. نا اطميناني معمولاً تصميمات را مشكل مي كند. و اطمينان نسبت به انتخاب يك جانشين يا اقدامي كه منجر به بهترين بازده شود را كاهش مي دهد. مدیریت همه فعالیت های کسب و کار به فرآیند تصمیم گیری بستگی دارد. در تعریف تصمیم می توان این گونه عنوان نمود که تصمیم يك  فرآیند و یا نتیجه فعالیت هایی است که توسط افراد و یا گروه ها در مواجهه با يك مشکل موجود و یا بالقوه اتخاذ می شود. افزایش حجم و تغییر کیفی نیازهای مشتریان ، پیچیدگی روز افزون فن آوري ، شدید شدن رقابت در سطوح ملی و بین المللی و جهانی شدن اقتصاد که به عنوان ویژگی های بارز محیط صنعتی جاری شناخته می شوند موجب گردیده اند که مدیران عالی در اداره شرکت های تحت سرپرستي خود با چالش های عمده ای مواجه گردند(همایون، 1398).

مشخصات

پرسشنامه تصمیم گیری استراتژیک: پرسشنامه تصمیم گیری استراتژیک توسط دوستار(1378) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 28 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه پنج بعد جهت دهی تصمیمات، تعهد سازمانی، شکل گیری فرهنگ مشارکت، بلوغ سازمانی افراد و تحمل مخاطره را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط طاهری(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  11صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 28گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0