<span itemprop="name">پرسشنامه تبلیغات دهان به دهان کاواکامی و همکاران</span>

پرسشنامه تبلیغات دهان به دهان: فعالیتی است که از طریق دادن اطلاعات یک مشتری به دیگر مشتری آن­ها را راهنمایی اطلاعاتی می­کند. آرندت(1967) تبلیغات دهان به دهان را این گونه تعریف کرده است: ارتباط رور در روی بین یک دریافت کننده و پیام دهنده­ای که شخص دریافت کننده درباره نام و نشان تجاری، محصول و یا یک خدمت اطلاعاتی را از کانال­ های غیر تجاری دریافت می­کند(ارندت، 1967). تبلیغات شفاهی، گفتگو در مورد محصولات و خدمات میان افرادی است که مستقل از شرکت عرضه کننده محصول یا خدمت هستند. این گفتگوها می­تواند به صورت مکالمه­ های دو طرفه یا فقط توصیه­ ها و پیشنهادات یک طرفه باشد. اما نکته اصلی این است که این گفتگوها در میان افرادی صورت می­پذیرد که تصور می­شود منافع اندکی از ترغیب دیگران به استفاده از محصول دارند(اسويني و همكاران، 2007). به رغم”اسمیت” و همکاران(2007) ایجاد و توسعه تبلیغات دهان به دهان مثبت میان مشتریان به دلیل تاثیر مهم آن روی تصمیم خرید، به یکی از استراتژی­ های مهم در بازاریابی تبدیل شده است. “ها” و “ایم” (2012) تبلیغات دهان به دهان را به عنوان منبعی مهم و قابل اعتماد از اطلاعات در شکل­ گیری تصویر مثبت از شرکت معرفی کرده ­اند.

مشخصات

پرسشنامه تبلیغات دهان به دهان: پرسشنامه تیلبغات دهان به دهان توسط کاواکامی و همکاران (2012) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 11 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد تبلیغات دهان به دهان شخصی، تبلیغات دهان به دهان مجازی، اندازه جمعیت پذیرندگان محلی و میزان دسترسی ادراک شده به محصولات مکمل را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط حاجی کریمی(1391) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 11گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0