<span itemprop="name">پرسشنامه بازخورد 360 درجه فرج پهلو و همکاران</span>

ارزیابی عملکرد 360 درجه: ارزیابی ۳۶۰ درجه یعنی ارزیابی عملکرد اعضای سازمان از نقطه ‌نظرهای مختلف. در این نوع ارزیابی، کارکنان توسط همکاران و هم‌ تیمی‌های خود، مدیرانشان، اعضای تیم‌ یا زیرمجموعه‌شان و حتی خودشان مورد سنجش قرار می‌گیرند. از این‌روی، داده‌هایی معتبر و همه‌جانبه برای شناسایی نقاط قوت و ضعف هر یک از اعضای سازمان جمع‌آوری می‌شود(سیکس و همکاران، 2015). الگوی ارزیابی عملکرد بازخورد 360 درجه را می‌تواند جز نظام‌های جدید ارزیابی عملکرد افراد در سازمان‌ها قلمداد کرد که جمع‌آوری نقطه نظرات از منبع‌های مختلف و افراد مختلف در‌صدد آن است تا شناخت دقیق‌تر و واقعی‌تری از عملکرد افراد در سازمان به دست بیاورد. همچنین الگوهای ارزیابی سنتی متکی بر یک شاخص و یا یک منبع دریافت اطلاعات، دیگر نمی‌تواند پاسخگویی‌های نیازهای متنوع، متغیر و پیچیده سازمان‌ها در عصر جدید باشند(فرج پهلو و همکاران، 1391)؛

الگوی ارزیابی عملکرد 360 درجه از جمله ارزیابی‌های گروهی می باشد که با تکیه به فهرستی از معیارهای فردی، رفتاری و عملکردی تهیه و تنظیم شده است، که برای هریک از معیارهای مطرح شده ضریب اهمیت خاصی را تعیین می‌کند و از گروه‌ها و افراد مرتبط به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم با کارمند، از جمله مدیر مافوق، همکاران، افراد زیردست و ارباب رجوع درخواست می شود تا کارکنان را بر اساس معیارهای مشخص مورد ارزیابی قرار دهند. فردی نیز که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد خود به ارزیاب، در این فرایند شرکت می‌کند، نتایج به دست آمده از تمامی ارزیابی‌ها جمع‌بندی می‌شوند و در قالب یک فرم گزارشی به افراد بازخورد داده می‌شود که دربرگیرنده امتیازهای کسب شده در معیارهای مختلف، نقاط ضعف و قوت می‌باشد(همتی، 1398).

مشخصات

پرسشنامه بازخورد 360 درجه: پرسشنامه بازخورد 360 درجه توسط فرج پهلو و همکاران (1391) طراحی و اعتباریابی شده است، پرسشنامه شامل 47 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد اخلاقی-ارزشی، عملکردی و فرایندی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط تاج الدینی و همکاران(1395) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  12صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 47گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0