<span itemprop="name">پرسشنامه بازارگرایی از آلروبی</span>

بازارگرایی: به گفته دراکر(1954) و لویت (1960) بازارگرایی یک عنصر مرکزی از یک فلسفه مدیریت است. اغلب ساختار بازارگرایی در قلب بازاریابی مدرن و موضوع تحقیق بسیاری بوده است.  در دهه 1990 این موضوع به عنوان اقداماتی که شرکت را متعهد به پیاده سازی مشتری مداری می کند نام برده شده، و شامل مجموعه ای از رفتارها و فرهنگ سازمانی است که آنها را پشتیبانی می نماید ارائه شد (آلروبایی، 2013). ادبيات بازاريابي تا حد زيادي بر تعريف ، اندازه گير ي و مجريان سازماني بازارگرايي تمركز دارد. تعريف اوليه نارور و اسلاتر از بازارگرايي بيان مي كند كه بازار گرايي متشكل ازسه جزء رفتاري مي باشد: 1- مشتري گرايي 2- رقيب گرايي و3- هماهنگي بين عملكردي است.

براساس نظر آن ها، بازارگرايي ، نسل سازماني وسيعي از دانش بازار كه وابسته به نيازهاي جاري و آينده مشتريان مي باشد ، انتشار اطلاعات به صورت افقي و عمودي در سازمان وگستره وسيعي از اقدامات سازمان در پاسخگويي است . تعدادي از نويسندگان مقياس هاي نارور، اسلاتر، كوهلي و جاورسكي را مورد انتقاد قرار دادند تومينن و مولر (1996) پيشنهاد ادغام ديدگاه هاي شناختي و رفتاري از بازار گرايي را داده اند. با این حال، به طور کلی یک شرکت به دنبال توسعه بازارگرایی خود می باشد تا به طور مستمر از ارزیابی نیازهای مشتریان خود، تشخیص زود هنگام تغییرات در بازار، و به بی درنگ بررسی داخلی و تجدید از استراتژی های بازاریابی و فعالیت های که در آن مورد نیاز اطمینان حاصل نماید. با این حال، تحقیقات در زمینه گرایش بازاریابی هم چنان به صورت بسیار پربار ادامه دارد (مردشتی، 1394).

مشخصات

پرسشنامه بازارگرایی: پرسشنامه بازارگرایی توسط آلروبی (2013) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 16 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد مشتری گرایی، رقیب گرایی و هماهنگی بین عملکردی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط مردشتی(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 16گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0