<span itemprop="name">پرسشنامه الگوی ارتباطات دانشجو- استاد ريچي و فيتزپاتريك</span>

الگوی ارتباطات دانشجو- استاد:  اگر نگرش در مورد رفتارهای ارتباطات کلامی و نگرش در مورد نحوه برخورد با مراجع قدرت با توجه به تعریفی که از آنها ارائه شده است (کاکای، 2001)، در بافت محیط کلاس درس در دانشگاه در نظر گرفته شوند، از نظر مفهومی به ترتیب شبیه به بعد «جهت‌گیری گفت و شنود و جهت‌گیری همنوایی الگوهای ارتباطات دانشجو-استاد(فيتزپاتريك و ريچي ، ‌1994؛ ريچي و فيتزپاتريك، 1990) خواهند بود. به طور کلی، این جهت‌گیری‌ها باورهای اساسی تعیین کننده رفتارهای ارتباطاتی هستند. به طور مشخص، تعریف مفهوم جهت‌‌گيري گفت و شنود عبارت است از ميزاني كه در محیط کلاس درس افراد شرايطي را فراهم مي‌آورند كه در آن همة تشويق به شركت آزادانه و راحت در تعامل، بحث و تبادل نظر دربارة طيف وسيعي از موضوعات شوند (كوئرنر و فيتزپاتريك، 1997، ص. 60) و جهت‌‌گيري همنوايي به «ميزاني كه محیط کلاس شرايط همســان بودن نگـرش‌ها، ارزش‌ها و عقـايد را مورد تأكيد قـرار مي‌دهند» برمی‌گردد (كوئرنر و فيتزپاتريك، 1997، ص. 60).

مشخصات

پرسشنامه الگوی ارتباطات دانشجو- استاد: پرسشنامه الگوی ارتباطات دانشجو- استاد توسط ريچي و فيتزپاتريك (1990) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 26 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه دو بعد جهت گیری گفت و شنود و جهت گیری همنوایی را مورد سنجش قرار می دهد، پرسشنامه توسط کوروش نیا (1390) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  13صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 26گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0