<span itemprop="name">پرسشنامه ذهنيت فلسفی اسمیت</span>
تاریخ انتشار:
7 ژانویه 2019
آخرین بروز رسانی:
6 فوریه 2019

ذهنيت فلسفی:  اسميت(1965) معتقد است كه ذهنيت  فلسفی را توانايي و ويژگيهاي ذهن مي داند كه به تفكر صحيح فرد كمك مي كند و او رابا  قضاوتهاي صحيح عادت مي دهد.وي  این متغیر را نوعي التزام يا حالت ذاتي و نمايي از رفتار مي داند . در جاي ديگراسميت ، ارزش هر انسان را در نيكو انديشيدن بيان ميدارد. از اين رو تفكر و مهارت درست انديشيدن از جمله مسائل مهمي است كه از ديرباز ذهن انديشمندان را به خود مشغول كرده است انديشمندان تعليم و تربيت معتقدند كه بدون داشتن ذهنيت فلسفی ، رهبري موفقيت آميز يك سازمان امكان پذيرنخواهد بود . به بيان ديگر لازمه بكارگيري وظايف مديريت همانا داشتن ذهن فلسفی است زيرا ذهن فلسفی به مدير كمك مي كند تا دربرخورد با مسائل سازماني راه حلهاي صحيح و عملي رابكارگيرد، ذهنيت فلسفی، مديران را قادر خواهدكرد كه درتصميم گيريهاي مربوط به مؤلفه هاي سازمان كمترين خطا رامرتكب شده و ظرافتها و پيچ و خمهاي سازمان را بهتر درك كرده و تركيب مناسب و معقولي بين عوامل توليد يا خدمات وسازمان برقراركنند»(جهانگیری، 1393)

مشخصات

پرسشنامه ذهنيت فلسفی: پرسشنامه بر اساس نظریه اسمیت (1965) طراحی و اعتباریابی شده است، پرسشنامه شامل 42 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد جامعیت، تعمق و انعطاف پذیر را مورد سنجش قرار می دهد، پرسشنامه توسط جهانگیری(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 42گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0