<span itemprop="name">پرسشنامه جو اخلاقی سازمان بر اساس مدل فاون چانگ و ین جانگ</span>

جو اخلاقی سازمان: جو اخلاقي سازمان  به عنوان ادراكات رايج از اعمال و رويه هاي خاص سازماني تعريف مي شود كه محتواي اخلاقي دارد (احمدی وپناهی،1389). جواخلاقی خودخواهانه سازمان: این نوع جو مستلزم معيار خودبيني و خودستايي است و بر اساس حداكثر نمودن نفع شخصي قرار دارد. افراد معتقدند كه تصميماتي اتخاذ شود كه به منافع سازمان خدمت كند يا منافع شخصي را فراهم كند. جو اخلاقی مبتنی بر مسئوليت اجتماعي: اين نوع بر روي معيار اخلاقي خير خواهي، و علاقه به ديگران تمركز دارد. در اين جو، افراد داراي علاقه صادقانه و بي غل و غش به رفاه و سعادت همديگر، علاوه بر ساير افراد در درون و برون سازماني هستند. جو اخلاقي مبتني بر رعايت اصول و قوانين حرفه ای: در اين جو اخلاقي، كاركنان قوانين و قواعد و مقررات حرفه شان را رعايت مي كنند. در موقعيت هاي تصميم گيري در درون این جوقاعده و قانون درك شده است كه كاركنان بايد تصميمات را بر اساس اختيار و حكم برخي سيستم هاي بروني مانند قانون، يا رفتار حرفه ای اتخاذ كنند(نوشاد، 1393 ).

مشخصات

جو اخلاقی سازمان: پرسشنامه توسط فاون چانگ و ین جانگ(2011) طراحی شده است. پرسشنامه با استفاده از طیف لیکرت تاثیر جو اخلاقی سازمانی را در ابعاد(نفع شخصی، مسئولیت اجتماعی، قانون و کدهای شغلی) مورد بررسی قرار دهد.این پرسشنامه در پژوهش نوشاد(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 11گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0