<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان تعهد شغلی بلاو و بل</span>

تعهد شغلی:  عبارت است از احساس مسئوليت و علاقه نسبت به انجام كار با تمايل عاطفي مثبت در جهت احترام به حقوق ديگران. به عبارت دیگر تعهد کاری عبارت از تعهد نسبت به انجام كار و پذيرش مسئوليت ها در قبال مشتريان است. براي مثال اگر كارمندي حاضر باشد بخشي از كارهاي اداره را در منزل انجام دهد تا كار مراجعان با سرعت رفع شود داراي تعهد كاري است(متدین، 1390). تعهد شغلی پیامد کار بالقوه­ای است که نشان دهنده دلبستگی افراد، شناسایی و درگیری با اهداف شغلی فردی می باشد. هال (1971) آن را به عنوان میزان انگیزه فرد برای کار در شغلی که انتخاب کرده، تعریف می کند.  نشان دهنده انگیزه افراد برای کار کردن به منظور پیشرفت فردی در شغل شان می­باشد، این مفهوم تحت تأثیر عوامل فردی و موقعیتی قرار می گیرد و این عوامل بر انگیزه شغلی یا ساختار رفتاری مرتبط با کار اثر می گذارند. در حیطه رفتار سازمانی بیشتر پژوهشگران بر عوامل فردی و موقعیتی برای اندازه گیری تعهد شغلی کارکنان تمرکز کرده­اند. این عوامل ممکن است که نگرش و رفتاری مثبت را در کارکنان نسبت به تغییرات سازمانی ایجاد کنند(آرورا و همکاران، 2016).

مشخصات

پرسشنامه تعهد شغلی: پرسشنامه توسط بلاو و بل (1989) طراحي و تنظيم شده است. آزمودني مي تواند در هر سؤال پرسشنامه نمرات 1 تا 5 را بر اساس طيف ليكرت و با توجه به نحوه سؤال انتخاب كند . اين پرسشنامه شامل 40 سؤال و در برگيرنده  وابستگي حرفه ای، وابستگي سازمانی، پاي بندی به ارزش های كار و مشاركت شغلی تشکیل شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 40گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0