<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان باورهای دینی نجفی</span>

باورهای دینی: باورهاي ديني مجموعه رفتارها، باورها و نگرش هاي مرتبط با اصول دين، فروع دين، و ديگر حيطه هاي مرتبط با مذهب است. مذهب به مجموعه اي از جهان بيني ها و ایدئولوژی هایی اطلاق مي شود كه تلقين آن ها مي تواند شيوه زندگي فرد را تعيين كند . باورهاي ديني به معناي خاص هميشه باورهاي مشترك جماعت معيني هستند كه از گرويدن به آن باورها و عمل كردن به مناسك همراه با آن ها به خود مي بالند. اين باورها نه به عنوان امري فردي كه همه اعضاي جماعت آن را پذيرفته اند، بلكه در حكم امري متعلق به تماميت گروه تلقي مي شوند و جزيي از وحدت گروه را تشكيل مي دهند، در تاریخ بشریت هرگز جامعه ای وجود نداشته که اعتقاد به هیچ نوع دینی نداشته باشد.تمامی ابناء بشر باور به وجود امور فراطبیعی و قدسی داشته اند.حتی سرخپوستان استرالیا و آمریکای شمالی و قبایل بدوی آمازون نیز،به نوعی پرستش در میان رفتار آنان دیده می شود.(تنهایی و خرمی،1394).

مشخصات

پرسشنامه باورهای دینی: پرسشنامه توسط نجفی(1385)، و برای سنجش عمل به باورهای دینی تهیه شده است که داراي 25 پرسش است كه عمل (نه اعتقاد و نگرش) به باورهاي اسلامي را مي سنجد. مواد آزمون در چهار حوزه عمل به واجبات، مستحبات، فعاليت هاي مذهبي، و مداخله دادن مذهب در تصميم گيري ها و انتخاب هاي زندگي قرار دارد. پرسشنامه در پژوهش سلامت(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 25گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0