<span itemprop="name">پرسشنامه انگیزش شغلی بر اساس مدل مازلو(بردبار، 1391)</span>

انگیزش شغلی: این سازه حالتی در افراد که آنان را به انجام رفتار وعمل خاصی متمایل می سازد، مديران براي حركت به سوي «اهداف سازماني يا عملياتي» و پيشبرد كارها انسان‌هايي را در امور مختلف به كار مي‌گيرند و همه‌ي آنها را براي وصول به اهداف مزبور بسيج مي‌كنند. به طور كلي شيوه‌هاي بسيج به كارگيري و حركت دادن انسان­ها براي انجام دادن كار بر دو نوع است:براساس ميل و رغبت؛براساس زور و جبر. مقصود از اجبار آن نيست كه افراد مانند بردگان قديم در انتخاب سازمان يا شغل خود اختيار نداشته باشند، زيرا امروزه به كارگيري به اين شكل، تقريباً وجود ندارد، بلكه مقصود از اجبار آن است كه فرد با ميل و علاقه‌ي خود براي بدست آوردن لقمه‌اي نان يا مسائلي از اين قبيل، شغلي را انتخاب كند، و لكن به كارهايي كه انجام مي‌دهد، علاقه‌مند نبوده و براي اين كه اخراج نشود، ناچار دستورات را عمل مي‌كند.امروزه براي به كارگيري انسانها قبل از استفاده از زور بر ميل و علاقه‌ي آنان تكيه مي‌كنند(حسینی نژاد، 1392).

مشخصات

پرسشنامه انگیزش شغلی: پرسشنامه انگیزش شغلی بر اساس نظریه مازلو توسط بردبار(1391) است این پرسشنامه دارای پنج مولفه؛  احساس امنیت، احساس اجتماعی، احساس احترام، احساس استقلال و احساس خود شکوفایی می باشد. پرسشنامه دارای 14 گویه بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد. پرسشنامه توسط حسینی نژاد(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 14گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0