<span itemprop="name">پرسشنامه الگوهای ارتباطی خانواده کوئرنر و فیتزپاتریک</span>
تاریخ انتشار:
21 اکتبر 2018
آخرین بروز رسانی:
6 جولای 2019

الگوهای ارتباطی خانواده: خانواده واحد اجتماعى ديگرى است که بايد از خانوار تميز داده شود. خانواده براساس روابطى تعريف مى‌شود که – از عمل توالد و تناسل نشأت مى‌گيرد و قانون يا رسومى ناظر آن است. روابط اصلى خانواده رابطه‌هائى است که بين زن و شوهر از يک‌سو و والدين و فرزندان از سوى ديگر برقرار مى‌شود. در تعريف خانواده گفته مى‌شود که ‘نخستين سلول يا واحد زندگى اجتماعى و يک از اساسى‌ترين نهادهاى جامعه است مرکب از زن و مرد که ممکن است کودکانى هم داشته باشند. روابط زناشوئى و خويشاوندى معينى که مورد قبول جامعه است و حقوق و تکاليف افراد نسبت به يکديگر از ويژگى‌هاى خانواده شمرده مى‌شود(صفرپور، 1392).و ابعاد خانواده طرح واره های ارتباط خانواده بر اساس اینکه اعضاء چه چیز به یکدیگر می گویند و چه کار انجام می دهند و این که چه معنا و منظوری از ارتباطات دارند تعریف می شود(طاهری و همکاران، 1391).

مشخصات

پرسشنامه الگوهای ارتباطی خانواده: جهت سنجش ابعاد خانواده از پرسش نامه کوئرنر و فیتزپاتریک(2002) استفاده  خواهد شد. این پرسش نامه شامل 12  گویه است و به گونه تفکیکی و با استفاده از طیف لیکرت ابعاد خانواده را در قالب دو بعد جهت گیری گفت و شنود(سوال های 1 تا 6) و جهت گیری همنوایی (سوال های 7 تا 12) می سنجد. این پرسشنامه توسط طاهری و همکارانش(1391) مورد استفاده قرار گرفته است. در پژوهش مذکور مشخص شد که پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ 87/0 گزارش شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 12گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0