<span itemprop="name">پرسشنامه آرگونومی هریس و بلادن</span>

آرگونومیآرگونومی اصول علمي مرتبط با فهم تعامل بين انسان و ساير عناصر يك سيستم و حرفه اي است كه شامل تئوريها، اصول و داده ها، و روشها براي طراحي مطابق با بهينه سازي آسايش و رفاه افراد و عملكرد كامل سيستم مي باشد(هریس و بلادن، 1999). بيومكانيك شغلي: در بيومكانيك از قوانين فيزيكي مكانيك براي بدن استفاده مي شود . با بكارگيري اين قوانين اين امكان بوجود مي آيد كه در هنگام يك وضعيت خاص در بدن و حركت آن ، ميزان فشار مكانيكي موضعي اعمال شده بر عضلات و مفصل ها محاسبه شود(صمدی، 1385). روان شناسي مهندسي: به فاكتورهاي محيطي فيزيكي و شيميايي مانند سر و صدا ، ارتعاش ، روشنايي ، آب و هوا و مواد شيميايي مي توانند بر روي ايمني ، سلامتي و آسايش افراد تأثير بگذارندمي پردازد(صمدی، 1385). آنتروپومتري: شامل جمع آوري و تفسير داده هاي مربوط به شكل و اندازه ابعاد بدن انسان ( ابعاد طولي ، عرضي ، محيطي و وزن ) مي باشد(صمدی، 1385). فيزيولوژي كار: بخشي از دانش ارگونومي كه تطبيق انسان با كار را در مصرف انرژي و همچنين تغييرات پارامترهاي فيزيولوژيكي بدن در حين انجام كار مورد توجه قرار مي دهد به فيزيولوژي كار معروف است(حمزوی، 1391).

مشخصات

پرسشنامه آرگونومی: پرسشنامه آرگونومی توسط هریس و بلادن(1999) طراحی و اعتباریابی شده است. پرسشنامه مذکور شامل 26 سوال بسته پاسخ می باشد که بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت آرگونومی سازمانی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه چهاربعد رواشناسی مهندسی، فیزیولوژی کار، آنتروپومتری و بیومکانیک شغلی را در بر می گیرد. در این این پرسشنامه توسط حمزوی(1391) اعتباریابی و مورد تایید قرار گرفته است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 26گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0