<span itemprop="name">پرسشنامه ارزشیابی از اساتید</span>

ارزشیابی از اساتید توسط دانشجو : كيفيت در آموزش عالي، امري پويا و داراي ابعاد متعدد و متغيرهایي است كه ارتقاي دائمي آن بايد همواره در نظر برنامه ريزان مورد توجه قرار گیرد (بهشتی راد و همکاران، 1392). بی تردید ارزشیابی از موثرترین روش ها برای تضمین کیفیت و شرط اساسی روند ارتقای کیفیت مستمر در سیستم آموزشی می باشد(بلاند و همکاران، 2002). با توجه به اينكه اساتید، گران بهاترین بخش نظام آموزش عالي را نيز تشكيل مي دهند و نحوه عملکرد آنها در بازدهی کل نظام آموزشی نقش اساسی ایفا می نماید، طراحي نظام ارزشيابي متناسب براي آنان اهميت ويژه ای دارد(شکورنیا و همکاران، 1379). ارزشیابی به یک مکانیسم و  فرایند ساختار یافته برای جمع آوری و تفسیر اطلاعات اطلاق می شود که تحقق اهداف مورد نظر برنامه و میزان آن را تعیین می نماید(امینی و هنردار، 1387). هدف اصلی از جمع آوری اطلاعات برای ارزشیابی اساتید بازخورد این اطلاعات به استاد برای آگاهی از وضعیت تدریس و تعيين ميزان موفقيت استاد در رسيدن به اهداف  آموزشي بوده است، اما متاسفانه به علل مختلفی این هدف دستخوش تغییراتی گشته و شدیداً  بحث برانگیز شده است(محمدجعفری و همکاران، 1386).

در این راستا پژوهشگران اعتقاد دارند که استفاده از نظر دانشجویان برای ارزشیابی اساتید تنها منبع ملموس در دانشگاه های سراسر جهان است و همچنین می تواند در بهبود روش تدریس ، فراهم آوردن اطلاعات مربوط به قضاوت در مورد اثربخشی تدریس، کمک به دانشجویان در انتخاب واحد درسی و استاد مورد نظر و در نهایت در وادار کردن دانشجویان به اظهار نظر در مورد وضعیت تعلیم و تربیت مفید باشد. در دیدگاه مقابل نیز برخی دیگر اعتقاد دارند نباید به ارزشیابی استاد توسط دانشجو دید مشتری مدارانه داشت. چرا که بخش صنعت و تجارت تفاوت ماهوی با آموزش عالی داشته و علاوه بر این در فرایند آموزش، دانشجو مشتری نیست بلکه خود محصول است. و لذا نباید دید مشتری مآبانه به فرایند آموزش دانشجو داشت و بیان نمود که حق با مشتری (دانشجو) است(ضیایی و همکاران، 1385).

مشخصات

پرسشنامه ارزشیابی از اساتید توسط دانشجو: پرسشنامه ارزشیابی از اساتید توسط بهشتی راد (1391) اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 30 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد روش تدریس، تسلط و توان علمی، انضباط آموزشی و ویژگی های فردی و اجتماعی استاد را مورد سنجش قرار می دهد، پرسشنامه توسط پژوهشگر در طول فرایند تحقیق اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 30گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0