<span itemprop="name">پرسشنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی</span>

ارتباطات یکپارچه بازاریابی: ارتباطات یکپارچه بازاریابی و یا ارتباطات منسجم بازاریابی یکی از مفاهیمی است که در مدیریت استراتژیک بازاریابی و نیز در برنامه‌ریزی بازار به کار می‌رود و منظور از آن یکپارچه‌سازی در رابطه با مشتریان و دیگر ذینفعان می‌باشد تا این اطمینان حاصل گردد که‌ این فعالیت‌ها به صورت ایزوله  عملکرده و همگی در راستای اهداف از پیش تعیین شده در چشم‌انداز و ماموریت سازمان باشند. عناصر پنجگانه ‌ارتباطات بازاریابی عبارتند از: تبلیغات رسانه‌ ای، پیشبرد فروش، روابط عمومی، فروش حضوری، بازاریابی مستقیم (حقیقی، 1393).

  • بازاریابی مستقیم: نوعی از بازاریابی است که مستقیما با مشتری مشکوک ارتباط برقرار می‌شود در این روش افرادی که بازاریابی می‌شوند مستقیما از بازار هدف انتخاب می‌شوند.
  • پیشبرد فروش: تبلیغات پیشبرد فروش از تعداد زیادی ابزارهای محرک کوتاه مدت نظیر کوین کالاهای ویژه، جوایز و تخفیفات خرید تشکیل می‌شود و هدف از آن، ترغیب مصرف‌کنندگان، فروشندگان و واسطه‌های فروش کالا شرکت است. رشد هزینه‌های مربوط به تبلیغات پیشبرد فروش در سال‌های اخیر به مراتب بیش از رشد هزینه‌های تبلیغاتی خیر شخصی بوده ‌است. تبلیغات پیشبرد فروش، مستلزم تعیین اهداف تبلیغات پیشبرد فروش، انتخاب ابزار، تهیه برنامه، پیش آزمون و رای برنامه تبلیغات پیشبرد فروش و ارزیابی نتایج حاصله‌ است.
  • روابط عمومی: مجموعه‌ای اقدامات و کوشش‌های حساب شده‌ای است که ‌هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه‌هایی که با سازمان در ارتباطند، انجام می‌دهد.
  • فروش حضوری:  فرآیند فروش حضوری مجموعه‌ای از عملیات منطقی است که فرشندگان هنگام ارتباط با مشتری انجام می‌دهد.
  • تبلیغات رسانه‌ای: به مجموعه تبیلغاتی که توسط سازه‌های جمعی، گروهی، عمومی و … انجام می‌گردد(حقیقی، 1393).

مشخصات

پرسشنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی : پرسشنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی توسط سیرک و همکاران (2014) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 17 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه مولفه های روابط عمومی، فروش حضوری، بازاریابی مستقیم، پیشبرد فروش،  تبلیغات رسانه ای را مورد سنجش قرار می دهد،  این پرسشنامه توسط حقیقی (1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 17گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0