<span itemprop="name">پرسشنامه اخلاق اسلامی کار</span>

اخلاق اسلامی کار: توصیفی، متوسط و واقعبینانه است. اخلاق در اسلام تنها روحیه مذهبی در فعالیت هاي خاص نیست بلکه تمام جنبه هاي زندگی فیزیکی، روحی، اخلاقی یا حتی در شکل جهانی جنبه هایی مانند هوشی، احساسی، فردي یا اجتماعی را در بر میگیرد. همچنین، واقعگرایانه است چرا که توانایی هاي انسان به گونه اي که خدا از آنها آگاهی دارد را مد نظر قرار می دهد(صلاح الدین و همکاران، 2016 ). خطرناک ترین رویداد انسانی انحطاط اخلاقی و شکسته شدن مرزهای اخلاقی است که در این صورت هیچ چیز در امان نخواهد ماند و سازمان ها به اهداف عالیه خود نخواهند رسید، و این امر در امور اداری از جایگاه خطیر و و یژه ای برخوردار است. زیرا وقتی انسان از محدوده فردی خارج می شود و در پیوند با دیگر انسان ها قرار میگیرد و این پیوند شکل سازمانی می یابد، اگر اخلاق نیک حاکم بر روابط انسانی نباشد، رخدادهای فاجعه آمیز  چندین برابر می شود.  به همین دلیل است که والاترین ملاک در هر سازمان متخلق بودن افراد به اخلاق انسانی است. التزام به اخلاق در سازمان نوعي اعتماد بوجود مي آورد که خود سرمايه اي اجتماعی و ارزشمند است و موفقيت بلندمدت سازمان هاي مربوطه را تضمين مي نمايد(درویش، 2000).

مشخصات

پرسشنامه اخلاق اسلامی کار: پرسشنامه اخلاق اسلامی کار توسط درویش (2000) طراحی و اعتباریابی شده است، پرسشنامه شامل 17 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط اسدی و شیرزاد (1391) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  7صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 17گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0