<span itemprop="name">پرسشنامه آمیخته بازاریابی سبز پلونسکی و همکاران</span>

پرسشنامه آمیخته بازاریابی سبز: نخستین تعریف از بازاریابی سبز توسط هنیون در سال 1979 ارائه گردید. ایشان بازاریابی سبز را دربر گیرنده برنامه­ ها و فعالیت­های بازاریابی می­داند که بر بخش­های دوستدار محیط زیست یا همان رویکرد سبز بازار تمرکز دارد. علاوه بر هنیون، فولر در سال 1999 بازاریابی سبز را به صورت فرآیند برنامه ­ریزی، اجرا، کنترل، ترفیع و توزیع محصولات، با در نظر گرفتن سه معیار تأمین نیاز مصرف کننده، توجه به اهداف سازمانی و سازگاری فرآیند با محیط زیست تعریف کرده است(ديمان توپواوس و همكاران، 2003).

محصول سبز: محصول سبز محصولی است که به محیط زیست زیان نرسانده و همچنین حاوی عناصری است که به طور بالقوه برای محیط زیست مضر نیستند(بورين و همكاران، 2011). طبق تعریف دیگری محصول سبز، محصولی است که دارای چنین معیارهایی باشد: به گونه ­ای طراحی شده که قابلیت استفاده، مونتاژ و تولید مجدد را داشته باشد(دانگلي كو و پونتراندلفو، 2009). قیمت سبز: چیس و جی قیمت سبز را تنظیم قیمت برای کالاهای سبز به گونه­ ای که بین حساسیت مصرف کننده نسبت به هزینه و تمایل او به پرداخت هزینه بیشتر برای کالای سازگار با محیط زیست تعادل ایجاد کند تعریف کرده­اند(گرون و همكاران، 1996).تبلیغ سبز: بانرجی، تبلیغ سبز را به عنوان تبلیغی تعریف نموده که حداقل دارای یکی از ین معیارها باشد: 1) صراحتاً یا ضمناً رابطه بین یک محصول یا خدمت را با محیط زیست بیان کند 2) نوعی سبک زندگی سبز را ترویج دهد 3) مسؤولیت پذیری زیست محیطی شرکت را بیان نماید(كاكس، 2008).توزیع سبز:  توزیع منطبق با معیارهای سبز تعریف می شود و تأثیرات زیست محیطی محصولات را افزایش می­دهد و به همین علت برای برآورده نمودن مطالبات زیست محیطی دائماً مورد بررسی قرار می­گیرد(ريورا، 2004).

مشخصات

پرسشنامه آمیخته های بازاریابی سبز: پرسشنامه آمیخته بازاریابی سبز توسط پلونسکی و همکاران (2008) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 15 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد محصول سبز، ترفیع سبز، قیمت سبز، توزیع سبز را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط رضایی نسب (1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  11صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 15گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0