<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان اضطراب آشکار کودکان (RCMAS) لست</span>

اضطراب آشکار کودکان: «معمولاً به احساس ترس، تشویش فراگیر، مبهم و بسیار ناخوشایند اطلاق می­شود. فرد مضطرب، خصوصاً در مورد خطرات ناشناخته بسیار نگران است. افزون بر آن فرد مضطرب عموماً ترکیبی از نشانه­ های زیر را نشان می­دهد: تپش سریع قلب، تنگی نفس، اسهال، بی­اشتهایی، سستی، سرگیجه، بی­خوابی، تکرار ادرار، لرزش، همه­ این نشانه­ های جسمانی با ترس و اضطراب همراهند»(ساراسون؛ 1390: 304). اضطراب حالتی است که با احساس وحشت مشخص می­شود و با علایم جسمی که بیانگر افزایش فعالیت دستگاه اعصاب خودکار می­باشند (مثل تپش قلب و تعریق) همراه است. اضطراب بر عملکرد شناختی اثر گذاشته و موجب تحریف­های ادراکی می­شود. وجه افتراق اضطراب از ترس، این است که ترس، پاسخ متناسبی به یک تهدید شناخته شده است، در صورتی که اضطراب پاسخی مبهم می­باشد(موریس و همکاران، 2017).

مشخصات

اضطراب آشکار کودکان: اين مقياس يكي از معتبرترين و پرمصرف­ترين آزمون­هاي اضطراب براي كودكان و نوجوانان است که توسط لست، 1993 طراحی و اعتباریابی شده است. مقیاس RCMAS شامل 37 گویه (28گویه مربوط به اضطراب و 9 گویه دروغ سنج) می­باشد که در مقابل هر گویه پاسخ “بلی” یا “خیر” وجود دارد. اين مقياس به منظور ارزيابي حضور و يا غياب نشانه­ هاي متنوع مربوط به اضطراب طراحي گرديده است.نمره این مقیاس از مجموع تمام پاسخ­های “بلی”به گویه ­ها محاسبه می­گردد. پرسشنامه توسط یوسف وند(1392) اعتباریابی  شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 37گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0