<span itemprop="name">معرفی مفهوم فرهنگ خانواده</span>

معرفی مفهوم فرهنگ خانواده: خانواده در لغت به معني خاندان، دودمان و اهل خانه است و طبق تعريف قانون مدني ايران، خانواده كوچكترين واحد اجتماعي است و عبارت است از زن و شوهر و فرزندان تحت سرپرستي آنها،كه باهم زندگي ميكنند و تحت رياست شوهر و پدر هستند (آقابيگلوئي و همكاران،1380). خانواده در مفهوم اختصاصي آن يك گروه اجتماعي است كه در آن به روابط جنسي زن و مرد مشروعيت داده ميشود، توليد مثل به شيوه  مشروع امكان پذير مي گردد. در مقابل جامعه از نظر مراقبت و رشد فرزندان مسئول است.گونه هاي خاص  مستحكمي از احساسات و عواطف ايجاد و تقويت می گردد و بالاخره اينكه يك واحد اقتصادي و حداقل مصرفي است (محسني،1395).

در واژه نامه های فارسی به طور ضمنی به دو مفهوم اساسی فرهنگ که “ریشه ” و چشمه ” باشد اشاره شده است.این دو نکته دریافت و برداشتی از اندیشه ها  و تلقی عامه در بیان کاربرد این کلمه .در این مورد بعضی از این واژه نامه ها از قبیل فرهنگ جهان گیری ؛مجمع الفهرس ؛ لطابف الغات ؛برهان قاطع؛برهان جامع ؛نفیسی و… فرهنگ به شاخه درختی اطلاق شده است که آن را می خوابانند و روی قسمتی از آن خاک می ریزند به طوری که سر شاخه از خاک بیرون باشد. .مدتی به همین طریق آن را می گذارند تا شاخه بیخ برآورد و ریشه بدواند ؛آنگاه آن شاخه را می کنند و در جایی دیگر می نشانند و با این روش درختی ریشه دار و مستقل آماده ی بهره برداری می شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری فرهنگ خانواده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  35 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0