<span itemprop="name">مروری بر مفهوم توانمندسازی</span>

مروری بر مفهوم توانمندسازی: امروزه فاصله ميان جوامع و سازمان‌ها از حيث دانايي و ناداني و چالش اصلي ميان سازمان‌ها، چالش نيروي انساني توانا و داناست. نيروي انساني به عنوان مهمترين، گران‌ترين و باارزش‌ترين سرمايه و منبع سازماني محسوب مي‌شود و تنها عنصر ذي‌شعوري است که به عنوان هماهنگ کننده ساير عوامل سازماني، نقش اصلي را در ميان کليه عوامل دارد. ” تواناسازي، يعني آزاد کردن نيروهاي دروني افراد، براي کسب دستاوردها، شگفت‌انگيز و تکنيکي است براي افزايش بهره‌وري از راه بالا تعهد کارکنان نسبت به سازمان و به عکس” (پورکياني و پورمرادي، 1389: 21).

توانمندسازي، فرايند مداومي است که بوسيله عواملي مثل فرهنگ سازماني و تمرين‌هاي مديريتي که خودکارايي کارمندان را افزايش مي‌دهد، تعريف مي‌شود” (يه و لين، 2012).کوکانن و ديگران (2011) 3 بعد براي توصيف توانمندسازي تعريف کردند: پيامدي، رفتاري، ذهني. توانمندسازي رفتاري به احساس کنترل که کارمند بر محيط کاري خود توسط عملياتش بدست مي‌آورد مـربـوط مـي‌شود مثل خودرأيي. توانمندسازي ذهني به توانايي کارمند به نشان دادن ايده و نظراتش که از آن ها در محيط کاري حمايت مي‌کند مربوط مي‌شود. توانمندسازي: با تفويض کارهاي عادي و سپردن مسئوليت به کارکنان، استفاده از روشهاي اصلاحي، گروههاي ميان وظيفه‌اي، بهبود فرايند و گروههاي کاري خودگردان، تخصيص منابع، دانش لازم و آموزشهاي مربوطه، پاداش، تلاش براي بهبود و موفقيت، مشاوره و نقش مربي براي کارکنان، حذف موانع موجود بر سر راه عملکردهاي برجسته و عالي.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری توانمندسازی در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 42 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0