<span itemprop="name">طرح درس براساس روش ساختن گرایی</span>

طرح درس براساس روش ساختن گرایی : تقریباً یک مفهوم گنگ است. « مرکز پژوهش یادگیری شبکه‌ای شده و ساخت دانش» نظریه سازند‌گرایی را درباره یادگیری را ارائه کرد. این نظریه هیچ‌گاه، به شکل ویژه‌تر یا جزء به جزء ارائه نشد و هیچ نیروی تبیینی به دست نیاورد و از وحدت و یگانگی نیز برخوردار نشد. سازند‌گرایان معتقدند که یادگیری باید یک فرایند ساخت فعال از سوی یادگیرنده باشد. یادگیری وقتی رخ می‌دهد که یادگیرنده « تلاش می‌کند تا تجارب خود را معنا بخشد» (دریسکول، 2000: 376). ریشه‌های سازنده‌گرایی را می‌توان در جهت‌گیری‌های معرفت‌شناسی خردگرایی یافت، جای که بازنمایی‌های دانش لزومی ندارند با واقعیت‌های بیرونی تطابق داشته باشند (همان: 377). پیروان سازنده‌گرایی به شدت تحت تأثیر نظریه‌پردازان قبل از خود پیاژه، ویگوتسکی و برونر هستند ( دابا، 2005؛ دریسکول، 2000؛ به نقل از اسکندری، 1391: 74).

کسی که تازه وارد این فضا شده باشد با مخلوط پیچیده‌ای از رون‌شناسی، فلسفه، و نظریه فرهنگ عامه مواجه می‌شود. نظریه‌ها با پیش‌فرض‌های زیربنایی‌شان در مورد یادگیری با چالش مواجه شده‌اند. به ویژه ابهامی که در نظریه سازنده‌گرایی وجود دارد باعث شده است که پژوهش‌گران دیدگاه‌های گوناگونی در این زمینه اتخاذ کنند. همین امر باعث شده است که سازنده‌گرایی به همه چیز و هیچ چیز معنا یابد. دریسکول بیان می‌کند که « هیچ نظریه سازنده‌گرای واحدی برای یادگیری وجود ندارد. پژوهش‌گرانی در زمینه‌های مختلف از علوم تربیتی تا روان‌شناسی تربیتی و فناوری آموزشی وجود دارند که جنبه‌های مختلف نظریه‌ سازنده‌گرایی را مورد بررسی قرار می‌دهند» (375). علاوه بر این، روشن نیست که در واقع سازنده‌گرایی کجا یک فلسفه و کجا یک نظریه است(جلیل نژاد، 1393)

مشخصات

تعداد صفحات:  23 صفحه فایل WORD

مبانی نظری: به تفصیل وجود دارد

شرح آموزش: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0