<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه یادگیری سازمانی اسلام و همکاران</span>

ادبیات و پرسشنامه یادگیری سازمانی اسلام و همکاران:در آموزش یادگیری به دو شیوه، مفهوم سازی و تعریف می­شود: به عنوان یک تغییر نسبتا دائمی در رفتار که حاصل تجربه می­باشد، یا یک تغییر نسبتا دائمی در شناخت که حاصل تجربه می­باشد. رویکرد نخست منعکس کننده­ی نظریه­های رفتار­گرایان است و رویکرد دوم، منعکس کننده­ی نظریه­های شناخت گرایان می­باشد. در آموزش و پرورش سازمانی، گرایش بیشتر به سمت رفتار­گرایان است و اهداف یادگیری به لحاظ رفتار­های مطلوب و قابل ملاحظه تعریف می­شود (رمضان و حسنوی، 1390).

از نظر اسلاتر و نارور (1995) یادگیری سازمانی توسعه دانش یا بینش­های جدید است که به طور بالقوه می­تواند رفتار را تحت تاثیر قرار دهد و این در حالی است که به عقیده­ی برخی فرایند فهمیدن و کسب بینش­های جدید در هسته­ی مرکزی یادگیری سازمانی قرار دارد. اگر چه هر یک از تعاریف بالا از منظر خاصی یادگیری سازمانی را توصیف می­کنند، اما تمرکز همگی آنها بر تغییر شناختی است. از سوی دیگر، تعاریف زیر عمدتا از منظر رفتاری به یادگیری سازمانی می­نگرند (قربانی­زاده، 1387). یادگیری سازمانی ایجاد شرایطی در سازمان است که تک تک افراد، آن شرایط و تغییرات به وجود آمده را می­­پذیرند و از آن به عنوان یک فرایند دائمی استقبال می­کنند. از نظر استاتا یادگیری سازمانی از طریق تولید بینش، دانش و الگو­های ذهنی مشترک و بر مبنای دانش و تجربه­ی گذشته (حافظه­ی سازمان) ایجاد می­شود (استاتا، 1989).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری یادگیری سازمانی به همراه پرسشنامه استاندارد اسلام و همکاران (2009) در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری: یک فایل WORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها: 16 گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0