<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه راهبردهای یادگیری(شناختی و فراشناختی) کرمی</span>

ادبیات و پرسشنامه راهبردهای یادگیری(شناختی و فراشناختی) کرمی: استراتژی یا راهبرد در لغت به معنای «شیوه عمل در موقعیت خاص» به کار می‌رود. راهبردهای یادگیری روشها و شیوه‌هایی هستند که شاگردان در حین یادگیری به کار می‌گیرند تا به اهداف آموزشی مورد نظر دست یابند. برای مثال، دانش آموزی که پس از خواندن یک متن آن را دو یا چند بار با خود تکرار می‌کند یا ایجاد تصویر ذهنی دو یا چند جمله (مورد) را به هم مربوط می‌سازد در واقع در حال استفاده از یک استراتژی یادگیری است (فردانش 1388).

به اعتقاد ما در دوره معاصر مسائل متدولوژیک از اهمیت فوق العاده برخوردار است زیرا علی رغم کوششهای فراوان مربیان بزرگ «هنوز تربیت امری تصادفی، بدون برنامه و تابع وقایع است» (شریعتمداری، 1389). بنابراین بخش قابل توجهی از تحقیقات تربیتی باید به این دسته از مسائل بپردازد. مطالعه رویکردهای یاددهی- یادگیری ناظر بر همین هدف است در نتیجه تربیت نظام دار، در پرتو تحولات اساسی در این رویکردها تحقق پیدا می‌کند. تغییر در رویکردهای یاددهی- یادگیری به نوبه خود مسبوق به فهم آنهاست و بستر مناسب این  ادراک نظریه‌های فلسفی و روان شناختی است (شعبانی، 1379). عوامل موثر دیگر در یادگیری که قابل اکتساب می باشد راهبردهای یادگیری است در تعریفی که کار داش و املوند (به نقل از وار و داونیگ ،2000) ارائه کرده اند، راهبردهای یادگیری را اینگونه تعرف کرده اند: فعالیتهای آشکار و پنهان پردازش اطلاعات که در هنگام رمز گردانی به وسیله یادگیرندگان برای تسهیل در اکتساب، اندوزش و بازیابی صحیح اطلاعاتی که قبلا یاد گرفته شده است به کار گرفته می‌شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات راهبردهای یادگیری(شناختی و فراشناختی) به همراه پرسشنامه استاندارد کرمی در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری: یک فایل WORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها: 86 گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0