<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه اخلاق کاری پتی</span>

ادبیات و پرسشنامه اخلاق کاری پتی: يكي از مهمترين موضوع هايي كه زمينه ساز بروز مشكلات متعدد براي سازمان ها در سطح جهان شده است، مشكلات ناشي از فساد و كارهاي خلاف اخلاق در جوامع گوناگون است(بیک زاده، 1394: 21).  رعايت نشدن برخي معيارهاي اخلاقي، نگراني هاي زيادي را در بخش هاي دولتي و غير دولتي بوجود آورده است.  سقوط معيارهاي رفتاري در بخش دولتي، پژوهشگران را وا داشته تا در جستجوي مبناهاي نظري در اين رابطه بوده و بتوانند مسير مناسب اجرايي آن را فراهم آورند(گاروین، 2005: 162). در جامعه ما، با وجود عناصر مثبت بسيار در فرهنگ ملي و  ديني (كه درآن به كار ارزش بسيار نهاد می شود) در ساختار كلي جامعه ارزش هايي غلبه دارند كه اخلاق كار و در پي آن وجدان كاري را تضعيف مي كند (پیری ، 1388: 25).

دراين رابطه رضايي منش مي نويسد:  وضعيت اخلاق گرايي در ايران در بخش خدمات عمومي مطلوب نمي باشد و براي رسيدن به يك وضعيت اخلاقي مطلوب در داخل سازمان هاي بخش عمومي به علت تاثير پذيري رفتار افراد سازمان ها از عوامل گوناگون، اتكاء صرف به ساز و كارهاي مديريت اخلاقي درون سازماني كافي نيست. وي اضافه مي كند : ساختارهاي سياسي، اقتصادي و مديريتي، بيشترين نقش را در ساخت اخلاقي دارند . هرقدر رهبران با قاطعيت مادي و معنوي بيشتري از اخلاقيات حمايت كنند، كدهاي اخلاقي و استانداردهاي رفتار شغلي و حرفه اي مدون تر باشد، سامانه هاي كنترل و افشاء بيشتر مستقر باشند، آموزش هاي اخلاقي بيشتري داده شود، نظام حقوق، دستمزد و انگيزش كارآمدتر باشد، جامعه مدني فعال تر و نظام اقتصادي غيردولتي ترعمل كند؛ اخلاقيات دربخش خدمات عمومي كشور بهتر خواهد شد(عطاریان، 1386: 39) .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات اخلاق کاری به همراه پرسشنامه استاندارد پتی در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری: یک فایل WORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها: 50 گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0