<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  کارآفرینی سازمانی</span>
تاریخ انتشار:
26 جولای 2021
دسته بندی:

کارآفرینی: با نگاهی گذرا به سیر تاریخی واژه “کارآفرینی”، روشن می­شود که کارآفرینی، ریشه ای فرانسوی داشته و اگر چه از ابتدای خلقت بشر- همراه با او- در تمام شئون زندگی حضور داشته، اما به صورت رسمی در ابتدا تنها در حوزه موزیک مطرح بوده ­است. این واژه در فرهنگ لغات آکسفورد نیز “رئیس یا مدیر موسسه ملی موزیک” تعریف شده ­بود. اما از سال 1939، کارآفرینی وارد حوزه جدیدتر و وسیع­تر کسب و کار شد. در این برهه زمانی، “کارآفرین” به کسی گفته می­شد که موسس یک بنگاه اقتصادی باشد.همچنین اقتصاددان­ها برای اولین بار، این واژه را در نظریه­های اقتصادی خود به کار بردندو گسترش آن را بهترين راه برای رهايی از رکود و بحران اقتصادی معرفی کردند. تحقیقات در مورد این زمینه از پژوهش اقتصاددانی به نام جوزپ اسچامپترنشات گرفت. وی معتقد بود که عامل اصلی رشد اقتصادی، کارآفرینانی هستند که محصول جدید و یا شیوه­های جدید تولید و دیگر نوآوری­های مرتبط با فعالیت های اقتصادی را معرفی می­کنند.

این تحقیقات در دهه ۱۹۷۰ ميلادي به اوج خود رسید. جایی که اقتصاددانان پس از مشاهده شكست مديريتِ تقاضاي مصرف­كننده، براي جلوگيري از تورم مستمر در اين دهه به كارآفريني توجه كردند. اقتصاددانان دريافتند كه بهره­وري دو یا سه درصدي سالانه سال­هاي دهه ۱۹۵۰و۱۹۶۰، تقريبا در دهه۱۹۷۰ به صفر رسيد­ه ­است. اين مساله باعث شد تا به جاي توجه به مديريت تقاضا، بر عرضه كالا و خدمات كه در قلمرو كارآفريني قرار داشت، بيشتر توجه كنند(ناهید، 1388).  بعد از آن بود که این مفهوم در حوزه­های مختلف علوم انسانی مطرح شد؛ به طوری­که امروزه می­توان ادعا کرد کارآفرینی از عمده­ترین جریان­های حاکم بر حیات بشری در آغاز دهه سوم میلادی به شمار می­رود(عبدالملکی و همکاران، 1387.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 28 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0