<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری   مدیریت کیفیت فراگیر در کتابخانه دانشگاه ها</span>
تاریخ انتشار:
24 آوریل 2022
دسته بندی:

مدیریت کیفیت فراگیر در کتابخانه دانشگاه ها:امروزه، کمتر سازمانی است که کیفیت، دغدغه¬ی اصلی آن نباشد. به عقیده¬ی نگارنده، پدیداری حوزه¬ی مدیریت کیفیت، ملهم از وقایع بعد از جنگ جهانی دوم، و نیاز سازمان¬های صنعتی و تولیدی، و به سامان دادن اوضاع آشفته و پرچالش دهه¬ی 30 و40 میلادی می¬باشد. نتایج حاصل از به¬کارگیری ایده¬های مدیریت کیفیت در این سازمان¬ها و اثبات کارآیی این ایده¬ها، از یک¬سو، و رویارویی با دنیای پرتغییر فناوری¬های نوین، از سوی دیگر، به سرعت سبب تسری الگوهای مختلف مدیریت کیفیت، ابتدا در سازمان¬های تولیدی، و سپس خدماتی گردید. بدون تردید، تغییراتِ مداومِ دنیایِ فناوری و همگامی با این تغییرات و تحولات، در عصر حاضر که عصر کيفیت يا همان عصر مشتري مداري، و روزگاري است که توليدکنندگانِ کالاها و ارائه دهندگان خدمات در آن زندگي مي¬کنند، وظایف و مسؤلیت¬های مدیران امروزی را دوچندان نموده و بر ماهیت حرفه¬ای آن¬ها، تأثیر بارزی نهاده است. مشخصه¬ي عصر کيفيت، مشتري مداري و توجه به نيازمندي¬هاي اوست و جلب نظر و حفظِ وفاداريِ مشتري، با وجود چنين مشخصه¬اي، بسيار سخت و پيچيده است. در عین حال، بهبود کیفیت، از علایق مشترک تمامی سازمان¬ها می¬باشد.

کتابخانه¬ها و مراکز اطلاع رسانی نیز به¬واسطه¬ی ماهیت خدماتیشان، از جمله سازمان¬هایی هستند که پرداختن به مقوله¬ی کیفیت، آن¬ها را قادر می¬سازد تا نیازهای مراجعان را با ارائه¬ی خدمات با کیفیت بالا، برآورده سازند. مواجهه با دنیای فناوری¬های اطلاعاتی و تغییرات فزاینده¬ی آن، بدون تردید سبب تغییرِ نیازها، ارتباطات، مشاغل و خدمات مراکز اطلاع-رسانی شده است. کتابخانه¬ها و مراکز اطلاع¬رسانی، به¬منظور رویارویی موثر با این تغییرات و برآورده ساختن نیازهای مراجعانشان، نیازمند بهره¬گیری از الگوهای کیفیتی می¬باشند تا بر اساس آن¬ها بتوانند میزان توفیق و کیفیت خدماتشان را بسنجند و نتایج حاصل از این اقدامات را دستمایه¬ی بهبودِ کیفیت خدماتِ خود قرار دهند.در این فصل، ضمن بررسی مفهوم کیفیت و شرح کوتاهی از زمینه¬ی پیدایش و گسترش مطالعات مدیریت کیفیت، به معرفی نگرش مدیریت کیفیت فراگیر، پرداخته خواهد شد، زیرا این نگرش به لحاظ زیر بنایی، مبنای شکل¬گیری سایر الگوهای مدیریت کیفیت، ازجمله الگوی تعالی سازمانی است که در این پژوهش، از آن استفاده شده است. در ادامه¬ی این بخش، الگوهای مذکور معرفی خواهند شد و از ارتباط سنجش عملکرد و مدیریت کیفیت فراگیر گفته می¬شود. سخن پایانی مبانی نظری، تبیین ضرورت اجرای پژوهش¬هایی از این دست، در کتابخانه¬ها خواهد بود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:33صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0