<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش19</span>
تاریخ انتشار:
30 می 2021
دسته بندی:

مدیریت دانش:بيان دقيق تاريخچه پيدايش مديريت دانش امكان‏پذير نمي‏باشد. در حقيقت، مديريت دانش از نخستين اعصار زندگي انسان حتي در عصر شكار وجود داشته، به گونه‏اي كه بشر به جمع‏آوري و انتقال اطلاعات و دانش خود درباره مسائل زندگي مي‏پرداخته است.به تدريج با افزايش دانش و تجربيات انسان، بدون وجود روشي نظام‏مند، اين دانش از نسلي به نسل ديگر انتقال يافت. اما در دوره‏هاي تاريخي پس از آن، دانش به منظور تأمين نيازهاي جوامع، مديريت گرديد.اصطلاح «مديريت دانش» در سال‏هاي اخير عموميت بيشتري پيدا كرده است.

بدون ترديد، اثر معروف نوناكا و تاكه‏اوچي تحت عنوان «سازمان دانش‏آفرين: چگونه شركت‏هاي ژاپني پويايي‏هاي نوآوري خلق مي‏كنند» در سال 1995 تأثير بسزايي را در معرفي و ترويج مديريت دانش بر جاي نهاده است.اين دو دانشمند با ارائه الگويي مفهومی، به توصيف چهار رويكرد متمايز در زمينه تبديل دانش و نحوه توليد آن پرداخته و بر اين نكته تأكيد مي‏نمايند كه تبديل و توليد دانش يك فرايند اجتماعي بوده به يك فرد محدود نمي‏شود. نوناكا و تومايا در تلاش براي مفهوم‏سازي «توليد دانش» آن را فرايندي مي‏دانند كه به موجب آن تناقضات گوناگون سازماني از طريق تعامل بين افراد، سازمان و محيط به يكديگر پيوند خورده و ارزش‏آفرين مي‏گردند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  30 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0