<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری سیستم مدیریت هزینه</span>
تاریخ انتشار:
4 مارس 2022
دسته بندی:

سيستم مديريت هزينه:  شامل مجموعه­اي از روش هايي است كه جهت برنامه ريزي و كنترل فعاليت­هاي هزينه زاي يك سازمان براي رسيدن به اهداف آن سازمان تدوين شده است. اين سيستم نوعي سيستم برنامه ريز ي و كنترل است كه به بررسي بهينه سازي عمليات مي­پردازد.(شباهنگ ،1391 )اطلاعات حاصله از سيستم مديريت هزينه به مدير در ارزيابي و اندازه گيري عملكرد كمك مي­كند.. مقياس هاي مالي و غير مالي موجود در سيستم مديريت هزينه در سطوح مختلف يك سازمان و براي مقاصد مختلف قابل استفاده است و بالاخره اطلاعات تهيه شده به وسيلة سيستم مديريت هزينه به مديران اجازه مي­دهد تا نسبت به مسايلي همچون: وضعيت رقابتي سازمان، ارزيابي جنبه هاي مثبت و منفي عوامل مالي وغير مالي سرمايه گذاري­ها و طرح هاي عملياتي و به كارگيري توان كاركنان در تحقق اهداف مديريت ، به تجزيه و تحليلي استراتژيك بپردازند.برينكه(1988)، مديريت هزينه را “مجموعه اي از تكنيك ها و شيوه ها براي كنترل و توسعه فعاليت ها و فرآيندها، توليدات و خدمات آن” می­داند.

از جمله  مهم ترين ابزارهاي مديريت هزينه عبارتند از:مديريت بر مبناي فعاليت ، هزينه يابي بر مبناي فعاليت ، بودجه بندي بر مبناي فعاليت ، هزينه يابي هدف ، هزينه يابي كايزن ، هزينه يابي كيفي. ماورا و نايابوكا(2005)در پژوهشي، استراتژي مديريت هزينه را براي ايجاد مزيت رقابتي مورد مطالعه قرار دادند.آنها معتقدند مديريت هزينه به صورت دقيق مجموعه اي از راهكارها و روشها براي مديريت كارآمد و اتخاذ تصميمات اثربخش، در معناي گسترده به صورت يك حلقه و نگرش و مجموعه اي از ساز و كارها جهت ايجاد ارزش بيشتر و هزينه كمتر است.كاپلن و نورتون مديريت هزينه را از چهار بعد به مديريت عملكرد نسبت دادند (مالي، مشتري، فرآيندهاي داخلي، آموز ش و رشد ). يك مشخصه مهم مدل آنها معرفي اندازه عملكرد بود كه توسط ذي نفعان متعدد تعريف مي شود(چون، كاركنان، تأمين كنندگان، شركا، مشتريان، سهامداران، دولت و بطور كلي جامعه ).بعلاوه كاپلن و نورتون از طريق مرتبط نمودن چهار بعد، معماري علت و معلولي را شكل دادند.جائيكه نقشه استراتژي به سمتي كشيده شده است كه سازمان را مجبور كند تا منطق نحوه خلق ارزش و نفرات منتظر خلق ارزش را روشن سازد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:23 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0