<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری تعهدسازمانی</span>
تاریخ انتشار:
20 سپتامبر 2021
دسته بندی:

تعهد  نسبت به سازمان: ايفاي وظيفه مديران در دنيايي مشتمل بر انسانها صورت مي گيرد . افراد به طور دايم ، رفتار ، سلوک و کردار مدير را زير نظر دارند و آنچه در مورد ارزشهاي مدير مي بينند ، بر اعتقادات و رفتار و کردار آنان اثر مي گذارد . مديران ممتاز تاثيري نيرومند و مثبت بر ديگران مي گذارند زيرا مجموعه اي از اعتقادات مثبت با مجموعه اي متناسب از رفتارهاي مثبت را در هم مي آميزند . اين اعتقادات و اعمال « تعهدات » را تشکيل مي دهند . تعهد حدود مختلفي مي تواند  داشته باشد که در اين ميان ما به تعهد نسبت به سازمان مي پردازيم . مدير موثر خود تصويرگر افتخار سازمان خويش است مدير اين تعهد را به گونه اي مثبت به سه طريق نشان مي دهد : خوشنام کردن سازمان ، حمايت از مديريت رده بالا و عمل کردن براساس ارزشهاي سازمان .خوشنامي سازماني با معرفي دايمي سازمان به گونه اي مثبت صورت مي گيرد افرادي که از کار خود ناراحت و يا از نام بردن محل کار خويش شرم دارند انگيزش خود را از دست مي دهند آنان مي خواهند که بخش مثبت از يک کار باشد .مدير ممتاز کسي است که حمايتها را به سوي سازمان جلب و از اظهارات مخرب نسبت به سازمان جلوگيري کند.

از اين جهت ضرورت دارد که همه سازمانها براي آنکه وظيفه خود را انجام دهند به وفاداري و صداقت نيازمندند . مديران مقام خود را در سازمان داراي دو مسئوليت مي دانند اولين مسئوليت آن است که به گونه اي فعال به چالش بپردازند و از نردبان سازمان بالا روند . مدير ممتاز تصميم ها را از بالاي سازمان مي گيرد آنها را عملي مي کند از ديگران نيز مي خواهد که چنان کنند . چنين مديري به سرزنش مديريت رده بالا نمي پردازد و از زير بار مسئوليت شانه خالي نمي کند . رفتار مدير ممتاز توانايي سازمان را براي اجراي تصميم ها و رسيدن به هدفها تقويت مي کند .ارزشها ، به طور وضوح القا کننده اهميت است که برپايي سازمان به خاطر آن است .يکي از جنبه هاي دشوار تفوق در مديريت ، زندگي کردن براساس معيارهاي ارزشي سازمان است ، به خصوص وقتي که اين ارزشها ، هنگام آزمايش به مبارزه دعوت شوند در سازماني که داراي مجموعه اعتقادت اساسي ، روشن و مشخص است ، وظيفه مدير آن است که به گونه اي عمل مي کند که کنش او با آنان اعتقادات اساسي هماهنگي داشته باشد . مديران واضح ترين مدلها از چيزهايي هستند که سازمانها به خاطر آنها برپا شده اند . مدير ممتاز خصوصيات لازم براي مبارزه طلبي و تعهد در خويش دارد .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 45 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0